ارسال به دیگران پرینت

ماجرای پخش نشدن فیلم بهمن کیارستمی چیست؟

بهمن کیارستمی که یک فیلم مستند درباره یک نقاش قدیمی ساخته بود و آن را به سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت فرستاده بود، نتوانست در این دوره از جشنواره حضور پیدا کند.

ماجرای پخش نشدن فیلم بهمن کیارستمی چیست؟

۵۵آنلاین :

باتوجه به نزدیک شدن سیزدهمین جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت، محمد حمیدی‌مقدم دبیر این دوره از جشنواره در نشست خبری که روز سه شنبه (۱۲آذر) برگزار شد درباره فیلم مستند بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی صحبت کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری علت خارج شدن این فیلم از جشنواره را اینطور توضیح داد: «نظر من این است که با توجه به قوانین و مقررات ما شاید ارائه این فیلم‌ به جشنواره می‌توانست اتفاق نیافتد. بخش عمده فیلم که درباره یک نقاش قدیمی است، به دلیل بحث حجاب و بی‌پردگی در این مساله مشکل دارد و هیچ‌گونه امکان نمایشی فعلا برای این فیلم وجود ندارد.»

در بخش دیگری از این نشست هم دبیر جشنواره سینماحقیقت در پاسخ به سوال دیگری درباره دریافت مجوز فیلم‌ها برای نمایش در این جشنواره از معاونت نظارت و ارزشیابی گفت: «در وزارت ارشاد این قانون وجود دارد که تمام فیلم‌ها باید قبل از نمایش در هر جایی، نظارت و ارزشیابی مجوز داشته باشد. امسال هیچ ممیزی و قلع و قمعی نداشتیم. جز پرتره بهمن کیارستمی که شما خودتان گفتید. این فیلم حتی در همان هیات‌های انتخاب اولیه ما مشخص بود امکان پخش ندارد. تعامل خوبی بین اداره نظارت و ارزشیابی و جشنواره سینماحقیقت وجود دارد. مسوولیت بعضی از فیلم‌ها را خود ما پذیرفتیم و در جشنواره به نمایش درخواهند آمد.»

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه