ارسال به دیگران پرینت

ساخت و احیا ۱۰ پردیس سینمایی توسط حوزه هنری تا سال ۱۴۰۰

حوزه هنری تا پایان سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای طرح توسعه و عمران خود در موسسه بهمن سبز در سه فاز اجرایی ، ۱۶۱ پرده سینما و ۱۰ پردیس سینمایی در استان‌ها و مناطق مختلف کشور می‌سازد و با بازسازی و احیاء ظرفیت‌های موجود این رقم به ۳۱۲ پرده نمایش می‌رسد.

ساخت و احیا ۱۰ پردیس سینمایی توسط حوزه هنری تا سال ۱۴۰۰

۵۵آنلاین :

محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری از بزرگترین طرح توسعه و ساخت سینما توسط موسسه بهمن سبز حوزه هنری خبر داد و در تشریح جزئیات این طرح جامع گفت: «حوزه هنری هدف گذاری کرده در سه اولویت که برنامه و پروپوزال کامل آن آماده شده به احداث، احیاء، بازسازی و تجهیز سالن ‌های سینمایی بپردازد.»

او ادامه داد: «پروژه‌های تعریف شده در برنامه توسعه و عمران موسسه بهمن سبز در سه اولویت طراحی و تعریف شدند که پروژه‌های اولویت اول تا نیمه نخست سال ۹۹، اولویت دوم تا نیمه دوم سال ۹۹ و اولویت سوم تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.»

او با بیان اینکه سینماها بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مشخص اولویت بندی شدند گفت: «اولویت بندی این پروژه‌ها بر اساس ضرورت‌های زمانی و موقعیتی تنظیم شده که توسط تیم تحقیقات و کارگروه پژوهشی بهمن سبز و سازمان سینمایی حوزه هنری صورت گرفته است.»

او اضافه کرد: «شرایط فرهنگی و اجتماعی استان، تعداد و کمیت سالن ‌های سینما از جمله شاخص‌های مهم و راهبردی در این فازبندی بوده است. ابتدا روی سینماهایی کار کردیم که سود ده نبوده و ضرر ده بوده‌اند و از لحاظ شرایط فیزیکی و بحث مقاوم سازی و تجهیزات نمایشی به روز نبودند؛ به ویژه، استان‌هایی که یک سالن سینما را به عنوان تنها مرکز فرهنگی خودشان داشتند و به همین دلایل جز اولویت یک ما محسوب شدند.»

او افزود: «این ۱۶۱ پرده جز اولویت یک ما هستند و اولویت دو و سه هم داریم که شامل پردیس‌های چند سالن و مجتمع‌های چند منظوره در قالب اماکن فرهنگی و تجاری محسوب می‌شوند.»

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری تاکید کرد: «اولویت اول‌مان تا پایان شهریور ۱۳۹۹ است که بخشی از آنها شروع شده و حتی بعضی از آنها هم تمام شده است. مانند پروژه «سینما سپهر ساری» که بیش‌تر از چهار هفته است که به بهره برداری رسیده و بازسازی سالن‌های جدید آن به زودی آغاز می‌شود. یادآوری می‌کنم که از جدول زمان بندی در حالت کلی آن جلوتر هستیم.»

او به چگونگی ساخت پردیس‌ها اشاره کرد و گفت: «این ۱۰ پردیس فعلا در مرحله‌ای است که به ما زمین اختصاص داده شده است مانند سینماهای استان‌های کرمانشاه، قزوین، زنجان، یزد و چند استان دیگر که ملک‌های بلااستفاده‌ای بوده‌اند و در گذشته کاربری سینما داشته‌اند. این سینماها تبدیل به پردیس خواهند شد و تا پایان اولویت سه این طرح‌ها عملیاتی و افتتاح می‌شوند.»

حمزه زاده تصریح کرد: «با احتساب این پردیس‌ها در کنار سالن‌های سینمایی در مجموع ۲۹۲ پرده نمایش تا پایان اولویت سوم طرح توسعه و عمران موسسه بهمن سبز به ظرفیت اکران سینماها اضافه خواهیم کرد.»

مدیر سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین نوید داد: «البته خبر خوب دیگر این است که در این میان قطعا پروژه‌هایی پیش می‌آید و شرایطی ایجاد می‌شود که ما حتی از ۲۹۲ سالن هم فراتر می‌رویم. زیرا تعدادی سینما وجود دارد که در این فاز بندی- یک و دو و سه - تعریف شده نیستند مثل : سینما شهر بجنورد در خراسان شمالی ؛ یا ۱۲ پرده‌ای که قرار است به مجموعه سینمایی آزادی اضافه شود جزو این طرح توسعه محاسبه نشده است اما به ظرفیت اکران ما اضافه می‌شوند.»

وی اضافه کرد: «همچنین، ۸ پرده نمایش سالن‌های سینمایی سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور هم به این آمار افزوده می‌شوند که جزو طرح جامع «توسعه و عمران» بهمن سبز نیست. اگر بخواهیم این پرده‌ها را هم محاسبه کنیم، درصد اکران ما بیش‌تر از عددی است که اعلام می‌کنیم و به بیش از ۳۱۰ پرده سینما می‌رسد. البته به فراخور فعالیت رقبا هم دستخوش تغییراتی خواهد شد. که در مجموع این اقدامات، اتفاقات فرخنده و مبارکی است برای حوزه فرهنگ و سینمای کشور؛ چه توسط حوزه هنری و چه توسط سایر مراکز و بخش‌های خصوصی محقق شود.»

محمد حمزه‌زاده در پایان نیز عنوان کرد: «در این طرح توسعه، همچنین، کلیه سالن‌های سینمایی که در شرایط فعلی در وضعیت مطلوبی قرار دارند و شرایطشان از نظر ابنیه خوب و مطلوب است نیز، به روزرسانی می‌شوند و تغییراتی در زمینه دکوراتیو، نوسازی ناوگان نمایش مثل دی سی پی‌ها و دیتاها و تجهیزات داخلی و ... خواهند داشت.»

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه