ارسال به دیگران پرینت

ادامه حراج دارایی‌های دلاری روسیه / اوراق دلاری روس‌ها به ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافت

در ادامه حراج دارایی‌های دلاری روسیه برای خلاص شدن از وابستگی به دلار، در حال حاضر حجم دارایی‌های دلاری مسکو به یک بیست و پنجم دارایی‌های دلاری کشور لوکزامبورگ رسیده است.

ادامه حراج دارایی‌های دلاری روسیه / اوراق دلاری روس‌ها به ۱۰ میلیارد دلار کاهش یافت

۵۵آنلاین :

به نقل از راشاتودی، در حالی که زمانی روسیه یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه دولتی دلاری آمریکا بود، اما حالا شاهد آن هستیم که مجموع این دارایی‌های کرملین به فقط ۱۰.۷۵ میلیارد دلار رسیده است.

این میزان دارایی‌های دلاری روسیه معادل یک بیست و پنجم دارایی دلاری کشور‌های کوچکی مثل لوکزامبورگ و جزایر کیمن است.

روسیه طی سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از دارایی‌های دلاری خود با هدف کاهش وابستگی خود به دلار در بازار جهانی حراج کرده است. در واقع این اقدام واکنشی است به تحریم‌های آمریکا علیه مسکو.

در ماه سپتامبر شاهد آن بودیم که ژاپن به عنوان بزرگترین دارنده دارایی‌های دلاری در جهان میزان این دارایی‌ها را ۳۰ میلیارد دلار کاهش داد و به ۱.۱۴۵۸ تریلیون دلار رساند.

چین هم یکی از کشور‌هایی است که روند کاهشی دارایی‌های دلاری خود را آغاز کرده است و برای نخستین بار در دو سال گذشته در ماه ژوئن از رتبه نخست دارنده دارایی‌های دلاری جهان کنار رفت. در ماه سپتامبر چین هم دارایی‌های دلاری خود را کاهش داده و به ۱.۱۰۲ تریلیون دلار رسانده است.

مسکو با هدف تنوع بخشی به دارایی‌های خارجی خود روند کاهش ذخایر دلاری را در پیش گرفته و همزمان در حال بالا بردن ذخایر طلا، یورو و یوآن خود است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه