ارسال به دیگران پرینت

راه اندازی بورس بین الملل تا پایان سال جاری

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: به سرمایه گذاران خارجی توصیه میکنم نگران اتفاقات سخت ولی زودگذر نباشند و فرصتهای سرمایه گذاری در ایران را مغتنم شمارند.

راه اندازی بورس بین الملل تا پایان سال جاری

۵۵آنلاین :

غلامحسین مظفری مدیرعامل کیش در مراسم افتتاحیه یازد۶مبن نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور و صشمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و خصوصی سازی عنوان کرد در راستای تبریل کیش به شهر خلاق و هوسمند از شرکتهای دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

وی افزود: تولید رمزارزها برای تسهیل در امور نقل و انتقال مالی در برنامه ها قرار دارد.

این مقام مسئول در حوزه مناطق آزاد خاطرنشان کرد: رشد قابل توجه شاخص بورس در سال گذشته نشان از فرصت ها و مزیت های بازار سرمایه کشور دارد که بر این اساس استفاده از بازار سرمایه را برای تامین مالی دوچندان می کند. این در حالی است که آثار ضد تورمی قدرت نقدشوندگی بالا و تامین مالی مناسب برای بخش های تولیدی از ویژگی های مناسب بازار سرمایه است.

وی تاکید کرد: بانکها با اصلاح ساختار مناسب می توانند در کنار تشدید نظارت بانک مرکزی زمینه را برای تاثیرگذاری بیشتر بر اقتصاد ایران و کمک بخش خصوصی فراهم نمایند.

مظفری با بیان اینکه افزایش ۶۰ درصدی شاخص بانکداری در بورس نشانگر ظرفیت بالای این صنعت در کمک بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه نیز از رشد بیش از ۱۰ درصدی برخوردار بوده و فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است. این در شرایطی است که فرهنگ سازی مناسب در حوزه صنعت بیمه و پوشش ریسک نیز صورت گرفته است اما هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

وی در ادامه گفت: امروز صنعت بیمه در کنار بانکها باید نقش بسزایی در رونق واحدهای تولیدی داشته باشند. این در شرایطی است که ضرورت توجه به بیمه های اتکایی را نیز نباید فراموش کرد.

مظفری گفت؛ با وجود تحریمهای ظالمانه علیه کشورمان به سرمایه گذاران خارجی و نمایندگان کشورهای مهمان که در این همایش حضور دارند توصیه میکنم فرصت سرمایه گذاری در کشور را از دست نداده و توجهی به مسائل کوچک سخت اما زودگذر نداشته باشند.

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی در ادامه این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این رویدادهاد در سالهای تحریم برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری گفت: آمار تجارت سال ۹۷ نشان میدهد از مجموع ۴۴ میلیارد دلار محصولات صادراتی کشورمان ۲۴ میلیارد دار یعنی حدود ۵۴ درصد به کشورهای همسایه بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات کشورهای دیگر نیز سهم ایران حدود ۲درصد است که ضرورت دارد این سهم را افزایش دهیم.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه