ارسال به دیگران پرینت

دیدارهای فشرده ظریف در وزارت خارجه

مقام ها و سفرای کشورهای مختلف با حضور در وزارت خارجه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

دیدارهای فشرده ظریف در وزارت خارجه

۵۵آنلاین :

کریستوفر ماپانگا سفیر جدید زیمبابوه در کشورمان امروز یکشنبه در آغاز ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کرد.

در ادامه نیز " هیثم جلال " رئیس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران عصر امروز در آغاز ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

همچنین ساشالوا کیکناولیدزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران که در راس هیئتی از مجلس گرجستان سرگرم دیدار از کشورمان است بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به اهمیت و نقش گروه های دوستی پارلمانی در زمینه گسترش روابط فیمابین به ظرفیت های همکاری دو کشور در حوزه های مختلف گردشگری، حمل و نقل و انرژی اشاره و دیدگاه کشورمان برای توسعه همکاری ها در حوزه های مذکور را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین همکاریهای چند جانبه بین کشورهای منطقه را برای همه طرفها و مردم منطقه سودمند دانست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دوکشور نقطه نظرات طرف گرجی را در خصوص گسترش همکاری های فیمابین تشریح کرد.

همچنین "داتو ویرا حاجی مرزوقی یحیی" معاون وزیر امور خارجه مالزی و فرستاده ویژه ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور عصر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف روابط دوجانبه و سایر حوزه های مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار زمینه های موجود برای گسترش همکاری ها خصوصا بر پایه شرایط اقتصادی مکمل در دو کشور را مورد اشاره قرار داد و از همکاری ها در حوزه شرکت های دانش بنیان به عنوان امکانی که می تواند در خدمت همکاری های دو کشور قرار گیرد یاد کرد.

فرستاده ویژه ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار دعوتنامه رسمی نخست وزیر کشورش برای دعوت از رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در "کنفرانس سران در کوآلالامپور" را که با هدف بررسی مسائل و معضلات جهان اسلام و یافتن راه حل در شرایط جدید بین المللی در مالزی برگزار می شود تقدیم کرد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه