ارسال به دیگران پرینت

آغاز جنگ غیرانسانی یمن

بلومبرگ وقوع دومین خودکشی جمعی در ترکیه در مدت یک هفته را نشان دهنده جدی بودن بحران اقتصادی در این کشور دانست

آغاز جنگ غیرانسانی یمن

۵۵آنلاین :

پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ در تحلیلی به قلم ‏تایلان بیلجیک نوشت: همزمان با افزایش مشکلات اقتصادی، پیکر اعضای یک خانواده چهار نفره که گفته می‌شود خودکشی دسته جمعی کرده اند، در جنوب ترکیه پیدا شد.
بر اساس این گزارش‏‏ به نظر می‌رسد این دومین خودکشی جمعی در ترکیه در یک هفته گذشته باشد.
نیرو‌های پلیس روز شنبه اجساد یک مرد، همسر و دو فرزند وی را در خانه‌ای در آنتالیا پیدا کردند.
ان تی وی در پایگاه اینترنتی خود نوشت، پدر خانواده در یادداشتی نوشته بود، ۹ ماه است که هیچ شغلی ندارد و دیگر نمی‌تواند به این شیوه ادامه دهد.
روزنامه جمهوریت علت مرگ را احتمالا مسمومیت با سیانور اعلام کرد. ظاهرا این حادثه مشابه خودکشی جمعی پنجم نوامبر در استانبول است که در جریان آن جنازه چهار خواهر و برادر که با سیانور مسموم شده بودند، در خانه شان پیدا شد.
خبرگزاری آناتولی در هشتم نوامبر به نقل از یکی از دوستان این افراد نوشت، آن‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان بوده اند. این خودکشی‌ها در پی بیش از یک سال بحران اقتصادی ناشی از کاهش ارزش لیر اتفاق افتاد.
بسیاری از شرکت‌ها برای بازپرداخت بدهی‌های خود با مشکل مواجهند.
میزان تورم و بیکاری هم افزایش یافته است.
براساس نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان، اقتصاد ترکیه امسال شاهد انقباض ۰/۵ درصدی خواهد بود که نخستین انقباض سالانه در یک دهه اخیر است. ایلکر کوچوک پارلاک، روانشناس ترکیه ای، در گفتگوی تلفنی گفت: بدیهی است که موارد خودکشی در زمان بحران اقتصادی افزایش می‌یابد. بر اساس تحقیقات اتحادیه کارگری ترک -ایش [Turk-Is]آستانه فقر برای یک خانواده چهار نفره شش هزار و ۷۰۵ لیره [هزار و ۱۶۲ دلار]در ماه تعیین شده است.
این رقم بیش از سه برابر بیشتر از حداقل حقوق ماهانه یعنی دو هزار و بیست لیره است. میزان رسمی بیکاری هم ۱۳/۹ درصد است.
منبع : خبرگزاری صدا وسیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه