ارسال به دیگران پرینت

واعظی: قیمت فعلی ارز از قیمتی که باید باشد بیشتر است

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه قیمت فعلی ارز از قیمتی که باید باشد بیشتر است گفت: دولت به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات نیست و بخش خصوصی باید دولت را یاری کند.

واعظی: قیمت فعلی ارز از قیمتی که باید باشد بیشتر است

۵۵آنلاین :

محمود واعظی دقایقی قبل در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: سال 92 و شروع کار این دولت، به دنبال این بودیم که تحریم‌ها و گرفتاری‌هایی که دست و پای کشور را بسته باز کند و روابط با کشورهای مختلف را تنظیم کند.

وی تصریح کرد: در صورت کلی دولت به دنبال این بود که در شرایط عادی هم بتواند روی ارزش‌های خود بایستیم و هم با کشور‌هایی که می‌توانیم روابط سیاسی و اقتصادی بهتر و بیشتری داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در این حوزه تلاش بسیار زیادی هم کردیم ادامه داد: نمونه برجام که وقتی ما امضا کردیم را طبیعی بود که یک سری تندروها در آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی از این موضوع عصبانی و نگران باشند.

واعظی خاطرنشان کرد: ما همین اندازه که از طرف کشورهای خارجی تحت فشار بودیم، از طرف برخی نیروهای داخلی هم تحت فشار بودیم و مرتب به ما می‌گفتند چه اتفاقی افتاده، کاری که نشده است.

وی ادامه داد: امروز که ترامپ از برجام خارج شده همین افراد می‌گویند چرا شرکت‌ها از کشور خارج شدند و خیانت کردند؛ باید در پاسخ به این‌ها گفت اگر کسی نیامده پس چطور رفته‌اند.

بیشتر بخوانید

استاندار یزد: مشکل زمین طرح جامع پارک علم و فناوری یزد برطرف می‌شود

امام جمعه یزد: نگاه رئیس جمهور به تمام شهرستان‌های استان باید یکنواخت باشد

70 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به طرح‌های ورزشی استان بوشهر تخصیص یافت

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تلاش کردیم وعده‌هایی که در دولت یازدهم به مردم دادیم را با همه فشارهای داخلی و خارجی جامه عمل بپوشانیم و همه دیدیم که تورم سه سال کامل تک رقمی بود و رشد ما از منفی به مثبت و حتی در یک سال دو رقمی شد.

وی عنوان کرد: دولت دوازدهم ادامه دولت یازدهم هست و با این تفاوت که آقای رئیس جمهور سعی کردند برخی از ضعف‌هایی که در دولت یازدهم وجود داشت را در این دولت برطرف کنیم.

واعظی تصریح کرد: این که در آمریکا یک فردی که ما در کارهای او هیچ عقلی نمی‌بینیم و بحثش هم تنها مربوط به ایران نیست و با چین، اروپا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین هم مشکلات زیادی به وجود آورده است، اقدامی انجام می‌دهد‌ نمی‌توان گفت ایراد از ماست.

وی با اشاره به اینکه تحلیل ترامپ از خروج برجام این بود که بلافاصله ایران هم از آن خارج می‌شود افزود: ترامپ به این فکر بود که ایران از برجام سریعا خارج می‌شود و همه تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه ایران باز می‌گردد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در این زمینه کشور تدبیر کرد و با عدم خروج از برجام، زمینه صحبت و تعامل با کشورهای مختلف را فراهم کرد و همین موضوع سبب شد که امروز همه آمریکا را مقصر این موضوع می‌دانند.

واعظی با بیان اینکه بر این اساس شرایط اقتصادی که الان بر ما حاکم است سخت است ادامه داد: باید بدانیم آنچه که امروز سبب ایجاد فشار به کشور شده شرایط جهانی است وگرنه دولت همان دولت است.

وی افزود: سال گذشته در این زمان یک شرایط و فشارهای روانی بسیار زیادی بر مردم حاکم بود ولی با تلاش‌های صورت گرفته توسط همه بخش‌های کشور، وضعیت را بسیار بهتر از سال گذشته در همین زمان کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه قیمت ارز الان نسبت به قیمتی که باید باشد بسیار بالاتر است گفت: الحمدالله الان نسبت به همان زمان قیمت ارز حدود 40 درصد کاهش پیدا کرد و فاصله بین بازار و نیما مقداری نزدیک‌تر شد.

واعظی با تاکید بر اینکه نه این قیمت ارز و نه شرایط فعلی ما را راضی می‌کند گفت: ما با هم می‌توانیم مشکلات موجود را حل کنیم به شرطی که به هم کمک کنیم چرا که نه دولت و نه بخش خصوصی به تنهایی قادر نیستند همه مشکلات و شرایط را برطرف کنند ولی با همراهی و انصاف می‌توان همه این مشکلات را برطرف کرد.

وی سیاست دولت را آرامش دادن به اقتصاد و اجتماع دانست و گفت: دولت به دنبال آن است که با همه محدودیت‌های موجود، کارآفرینان و تجار ما بتوانند با خارج کار کنند البته کار کردن با خارج در شرایط فعلی سخت است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه