ارسال به دیگران پرینت

رضا مهدوی: بیشتر کنسرت‌های پاپ، شبیه ژانگولربازی است

رضا مهدوی، تحلیلگر موسیقی، با تاکید بر بی‌کیفیت شدن تولیدات موسیقی پاپ، تاکید کرد بیشتر کنسرت‌هایی که این روزها روی صحنه می‌روند، ژانگولربازی هستند و نمی‌توان آن‌ها را محفلی برای اجرای موسیقی دانست.

رضا مهدوی: بیشتر کنسرت‌های پاپ، شبیه ژانگولربازی است

۵۵آنلاین :

یکی از موارد جنجال‌ساز این روزهای موسیقی پاپ، وجود ترانه‌های بی‌هویت و آهنگ‌های بی‌کیفیت است. در مورد آسیب‌های این اتفاق با رضا مهدوی، نوازنده و پژوهشگر موسیقی گفت‌وگویی انجام دادیم.

رضا مهدوی، با انتقاد از وضعیت امروز موسیقی پاپ کشورمان گفت: «چندسال است موسیقی‌های بی‌هویتی در این عرصه رواج پیدا کرده‌اند که در گذشته وجود نداشتند. ما شاهد اشعار بی‌هویتی هستیم که در ترانه و آهنگ‌های سلبریتی‌هایی که خواننده شده‌اند، این اُفت بیشتر است. به جرئت می‌توانیم بگویم ۸۰ درصد کلیت موسیقی پاپ ما تبدیل شده است به موسیقی بی‌هویت، که هیچ ژانر مشخصی ندارد و رعایت اصول و سبک خانواده ایرانی را هم نمی‌کند.»

این پژوهشگر درباره دلیل استقبال مردم از اجرای صحنه‌ای این نوع آثار گفت: «بخش عمده‌ای از مردمی که از این کنسرت‌ها استقبال می‌کنند، به خاطر موسیقی سراغ این کنسرت‌ها نمی‌روند، بلکه به‌خاطر شاد بودن آن فضا و آن سالن به این اجراها می‌روند. آنان حاضرند هزینه بپردازند و به چنین جاهایی بروند تا فقط شاد باشند و حتی این شادی‌ها هم تقلیدهایی است که از غرب شده است؛ مثل رقص نورها، دودها و شوخی‌هایی که آن خواننده بین اجرا با مردم می‌کند و بیشتر یک شو است. ما نمی‌توانیم به این کنسرت‌ها بگوییم محفل جدی موسیقی، چرا که این‌ها یک ژانگولر بازی است که در این ۱۰ ساله شدت گرفته و مد شده است

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه