ارسال به دیگران پرینت

آخرالزمان زامبی‌ ها چقدر طول می‌کشد؟

سعیده اکبری: همیشه پرسش‌های زیادی در مورد آخرالزمان یا رستاخیز زامبی‌ ها، که به عقیده برخی از دانشمندان بالاخره روزی ناگزیر پیش می‌آید، ذهن مردم گوشه و کنار دنیا را به خود مشغول می‌کند.

آخرالزمان زامبی‌ ها چقدر طول می‌کشد؟

۵۵آنلاین :

ولی قبل از هر چیز خوب است بدانید فرضیه غالب در مورد این موجودات این است که زامبی‌ها یا مردگان متحرکی که در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی چند دهه اخیر می‌بینیدکاملا خیالی هستند؛ موجوداتی که روح ندارند اما مغزشان فعال است!

داستان زامبی‌ها از این قرار است که جسدهای متحرک و آلوده‌ به ویروس ابتدا طعمه خود را گاز می‌گیرند و سپس با وارد کردن بزاق خود به بدن قربانیان‌شان آنها را همانند خود به یک زامبی وحشتناک و کریه‌المنظر مبدل می‌کنند. از نمونه فیلم‌هایی که زامبی در آن وجود دارد می‌توان به رزیدنت ایول، جنگ جهانی زد، ریک۳ و سریال جدید مردگان متحرک اشاره کرد. موضوع زامبی‌ها آنقدر خیالی و جذاب است که بازی‌هایرایانه‌ایترسناکی با محوریتزامبینیز طراحی و ساخته شده و اتفاقا از فروش بالایی برخوردار بوده است.

آخرالزمان زامبی‌ها چقدر طول می‌کشد؟

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که فکر کنید زامبی یک موجود افسانه‌ای زاییده خیال‌پردازی و تفکر نویسندگان هالیوودی است و اصلا چنین چیزی وجود ندارد که روزی یک ویروس یا بیماری مسری تعدادی از مردم را به زامبی تبدیل کند و آنها نیز در پی یافتن طعمه خود و گاز گرفتن آدم‌های دیگر و برای غلبه بر تشنگی و گرسنگی خود با قدم‌های کج و معوج، صورت کبود، چشم‌های زردرنگ و خونین و بدنی زخمی در کوچه و خیابان‌هایاین سو و آن سوی شهر پرسه زنند و به اولین انسانی که می‌رسند حمله کرده تا از گوشت و خونش تغذیه کنند.

اما برعکس، به عقیده دانشمندان و تحقیقاتی که در مجله پزشکی بریتانیا چاپ شد شاید رستاخیز زامبی‌ها روزی اتفاق بیفتد و با یک بیماری همه‌گیر بسیاری از مردم کره زمین آلوده شوند!

اگر یک درصد فرض کنید که این موضوع روزی با حقیقت پیوند بخورد، شاید اولین سؤالاتی که ذهن شما را مشغول کند این باشد که کدام پاساژ یا مرکز خرید را زودتر از بقیه غارت کنید؟ چه وسایلی برای آماده شدن لازم دارید؟ آیا آب و غذا و سلاح برای در امان ماندن از حمله زامبی‌ها و پیشگیری از آلوده شدن کافیست؟ به کجا پناه ببرید؟ چه زمانی آدم‌های خاص زندگی شما به زامبی تبدیل می‌شوند؟ آیا شما آنها را سریع قتل عام می‌کنید یا هنوز هم می‌خواهید زنده بمانند و امید دارید می‌توانید باز هم از آنها هدایای عید و تولد بگیرید؟ حالا که می‌خواهید خودتان را برای آخرالزمان زامبی‌ها آماده کنید، آیا می‌دانید این دوره وحشتناک چقدر طول می‌کشد؟

یک خبر بد برای طول این دوره و یک خبر خوب برای آمادگی شما در این دوره داریم: عصر زامبی‌ها و دوران حکمرانی آنها سه ماه و اندیطول می‌کشد؛ یعنی قبل از پاک‌سازی کامل و زنده ماندن نسل آدم‌های سالم. این خبر مطابق با تحقیقاتی است که توسط مجله پزشکی British Medical Journal در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.

آخرالزمان زامبی‌ها چقدر طول می‌کشد؟

بازه زمانی آخرالزمان زامبی‌ ها

در این گزارش با عنوان «عفونت‌های زامبی : علم شیوع، درمان و پیشگیری» از مدل اپیدمیولوژی محفظه SIR استفاده شده است.در این روش، شما می‌توانید طوطی‌وار با دوستان خود صحبت کنید؛ البته اگر فکر می‌کنید به شما شک کرده‌اند که خیلی هشیار نیستید و در حال تبدیل شدن هستید. مدل SIR موجودات زنده را به سه دسته در زمان آخرالزمان تقسیم می‌کند: افراد مستعد ابتلا، افراد آلوده و افراد بهبودیافته. این تحقیق ضمن تقسیم‌بندی مردم به این سه دسته‌ و فرض بر سرعت آلودگی موفق ۹۰ درصدی، برای هر جسدی که با حرکات نامنظم و کج راه می‌رود، در واقع نشان می‌دهد که در این سیاره طی ۱۰۰ روز فقط ۳۰۰ فرد پاک یا غیرآلوده باقی خواهد ماند.

در اینجا ذکر چند نکته ضروری است: اول این که گزارش اولیه احتمال جنگ و مبارزه انسان‌ها را در نظر نگرفته است. در این گزارش شانس ۱۰ درصدی برای هر بازمانده به منظور کشتن یک زامبی در هر روز تعیین شده است. آینده ترسناکی رقم خواهد خورد اما زنده‌ها تا سه سال بعد از این ماجرا زنده باقی می‌مانند و این طور گمان می‌رود که جمعیت کره زمین بعد از چند سال آرام آرام دوباره به حالت قبل بازمی‌گردد.

دوم این که کلیت ماجرای آخرالزمانی، زامبی‌ها و این فرضیات ترفندهایی برای بالا بردن آگاهی شما باشد تا هر چه زودتر خودتان را در برابر بلایای احتمالی آماده کنید.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه