ارسال به دیگران پرینت

چرا آمریکا پیشرفته ترین پهپادش را برای جاسوسی وارد حریم هوایی ایران کرد؟

معاون امور استان‌های سازمان پدافندغیرعامل گفت: نیروهای مسلح و رزمنده‌های ما راهبرد مقاومت فعال را در دستور کار خود قرارداده‌اند به همین خاطر هنگامی که دشمن قصد کرد نیروهای ما را محک بزند پیشرفته‌ترین پهپادی که ساخته بود برای جاسوسی به ایران فرستاد.

چرا آمریکا پیشرفته ترین پهپادش را برای جاسوسی وارد حریم هوایی ایران کرد؟

۵۵آنلاین :

سردار غلامعلی حیدری شامگاه سه‌شنبه در یادواره سرداران و 600 شهید شهرستان مبارکه و یادبود شهدای مدافع حرم اظهار داشت: انتظار شهدا از ما اتخاذ راهبرد مقاومت فعال است و استراتژی مردم ایران و مسؤولان نیز باید این راهبرد باشد، این مقاومت فعال رویکردهایی دارد که در این 40 سال وقتی به عقب برمی‌گردیم می‌بینیم دشمنان انقلاب دست از توطئه های خود برنداشتند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافندغیرعامل با بیان این که باید تمامی رویکردهای دشمن را بشناسیم، افزود: در حال حاضر عرصه‌های درگیری دشمن با ما تهدیدات ترکیبی است و با پیشرفت تکنولوژی تهدیدات فناوری پایه شده‌اند و باید راهبرد مقاومت فعال را در دستورکار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به تهدیدات هیبریدی دشمن بیان کرد: یکی از تهدیدات هیبریدی، تهدید نظامی بود که دشمن با اتکا بر شبکه‌های اجتماعی ناو هواپیمابر خود را به سمت خلیج فارس فرستاد و هواپیماهای خود را در پایگاه‌های قطر نشاند یعنی می‌خواهند جنگ نظامی صورت بگیرد و این تهدیدات با پیروی از شبکه‌های فارسی زبان خارجی علیه مردم اتفاق افتاد.

مشروح اظهارات سردار حیدری را در ادامه می خوانید:

* راهبرد مقاومت فعال را نیروهای مسلح و رزمنده‌های ما در دستور کار خود قرارداده‌اند به همین خاطر هنگامی که دشمن قصد کرد نیروهای ما را محک بزند پیشرفته‌ترین پهپادی که ساخته بود برای جاسوسی به ایران فرستاد.

* بالاترین سطح پرنده‌ای که در طول انقلاب و جنگ توانستیم شکار کنیم میگ فوق پیشرفته بود، امریکایی‌ها خیال کردند ما تکنولوژی برخورد با پهپادهای آن‌ها را نداریم غافل از اینکه رزمندگان و دانشمندان ما به تکنولوژی بسیار پیشرفته دست پیدا کرده‌اند که می‌توانند در سطحی که پهپاد امریکایی وجود داشت آن را مورد هدف قرار دهند.

* امریکایی‌ها مطمئن بودند هیچ موشک و سلاحی نمی‌تواند پهپاد آن‌ها را هدف قرار دهد اما دانشمندان شجاع ما با تکیه بر ظرفیت داخلی سامانه موشکی سوم خرداد را ساخته و توانستند پهپد امریکایی را هدف قرار دهند.

* دشمن برای تضعیف اراده ایران این با پهپاد وارد حرم هوایی کشورمان شد که به لطف خدا رزمندگان ما شجاعانه پهپادی که در فاصله 55 هزارپایی بود را هدف قرار داده و ناباورانه ساقط کردند که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و جهان داشت و بعد از آن‌ دشمن دیگر از جنگ حرفی نزد و ناوها عقب‌نشینی کردند.

* اقدامات شجاعانه نیروهای مسلح شَبح جنگ را از کشور ما فراری داد و در آن زمان فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران گفت ما دو پرنده با سرنشین و بدون سرنشین ردیابی کردیم که با یک اقدام بازدارنده هواپیمای بدون سرنشین را هدف قراردادیم.

*(با اشاره به بازتاب شکار پهپاد امریکایی در رسانه‌ها): رئیس‌جمهور امریکا به قدری سردرگم شده بود که گفت یک پهپاد ایرانی را هدف قرار دادیم و حتی در نشست شانگهای رئیس‌جمهور کشورها به نماینده ایران در خصوص ساقط کردن پهپاد تبریک گفتند و این یک رویکرد راهبرد مقاومت فعال درحوزه نظامی است که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

* عرصه دومی که دشمن با ایران در آن درگیر است عرصه سیاسی است، آن‌ها یک توافق بین‌المللی مثل برجام را نقض کردند و با بد عهدی از برجام خارج شدند، شورای عالی امنیت ملی هم تصویب کرد که نردبان برجام را برعکس کنند.

* اروپا و امریکا از بی‌توجهی‌ها و پاسخ ندادن‌های ایران به تکاپو افتادند، وزیرخارجه آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه با ایران تماس گرفتند اما پاسخی دریافت نکردند و حتی نخست‌وزیر ژاپن نامه ترامپ را به ایران آورد اما مقام معظم رهبری فرمودند ما اعتمادی به ترامپ نداریم.

* دشمن به دنبال تحقیر مردم ایران است، عرصه دیگری که دشمن در آن ما را تهدید می‌کند، عرصه سایبری و رسانه‌ای است و تمام ضدانقلاب را بسیج کرده و امکانات را برایشان فراهم کرده تا با حملات سایبری زیرساخت‌های ما را هدف قرار دهند.

* کشور ما با آمادگی که داشت باعث شد تا دشمن توفیقاتی در این عرصه نداشته باشد و حتی در زمانی فرمانده ارتش سایبری امریکا به رئیس‌جمهورشان قول داده بود زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را نابود می‌کند اما موفق نشد و رئیس‌جمهور وقت آمریکا او را برکنار کرد.

* یکی از بزرگترین قدرت‌های نرم جمهوری اسلامی ولایت فقیه است، کشورهای اطراف ولایت فقیه ندارند و همیشه دچار چالش و اختلاف هستند و دشمن به راحتی به کشور آن‌ها تجاوز می‌کند، این ظرفیت بالای موجود در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی است.

*( با اشاره به یکی دیگر از تهدیدات هیبریدی دشمن) یکی دیگر از این تهدیدها، تهدید اقتصادی است و آن‌ها از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کنند و بازرگانان ما را تحریم می‌کنند، چاره مقابله با تمامی این تهدیدات راهبرد مقاومت فعال است.

* مهمترین تهدید امریکا تهدید مردم‌محور است، می‌خواهند بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند و ما برای مقابله باید به ظرفیت‌های داخلی متکی بوده و صف ضدانقلاب را از مردم در شبکه‌های اجتماعی جداکرد که این‌ها همه نوعی استراتژی مقاومت فعال است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه