ارسال به دیگران پرینت

قول چین برای تامین مواد اولیه دارویی ایران

اعضای یک هیات تجاری تخصصی از استان هوبِی چین که در زمینه مواد اولیه و تجهیزات تولید دارو فعال هستند، با حضور در اتاق بازرگانی تهران و دیدار با نمایندگان این حوزه تاکید کردند آمادگی لازم برای تامین نیازهای صنعت داروی ایران در حوزه مواد اولیه و تجهیزات را دارند.

قول چین برای تامین مواد اولیه دارویی ایران

۵۵آنلاین :

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، یک هیات تجاری از استان هوبِی چین با حضور در اتاق بازرگانی تهران برای توسعه مراودات دوجانبه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران بحث و گفت‌وگو کردند. اعضای این هیات تجاری که در حوزه تولید مواد اولیه و تجهیزات تولید دارو فعال هستند، در گفت‌وگو با همتایان ایرانی خود به بررسی زمینه همکاری‌های دوجانبه پرداختند و همچنین اعلام کردند که این استان قادر به تامین نیازهای تولیدکنندگان دارو در ایران است. در این نشست، حسام‌الدین حلاج، سرپرست معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران با بیان اینکه هیات کنونی، دومین هیاتی است که از استان هوبی چین به اتاق تهران ‌آمده است، به سابقه و حجم مبادلات تجاری ایران و چین اشاره کرد و گفت: ایران و چین، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و نمونه آن همکاری بر مبنای جاده ابریشم است.

اگرچه سطح روابط دو کشور به دلیل اعمال تحریم‌ها تا حدودی تنزل یافته اما چین همچنان به‌عنوان یکی از شرکای اصلی ایران شناخته ‌می‌شود. او در ادامه با معرفی اجمالی اتاق بازرگانی تهران و پتانسیل‌های اقتصادی استان، یکی از راهکارهای توسعه روابط میان تهران و هوبی را معرفی تشکل‌ها و انجمن‌های متناظر برای شناسایی ظرفیت‌های متقابل و متعاقب آن، ارتقای سطح مناسبات دانست. در ادامه این جلسه، مِنگ چونلین که ریاست هیات تجاری استان هوبی را بر عهده داشت، روابط ایران و چین را قابل توجه و ادامه‌دار توصیف کرد و گفت: چین از طریق توسعه مناسبات با دیگر کشور‌ها از جمله ایران در حال پیشرفت است و ما به توسعه هر چه بیشتر این روابط ‌می‌اندیشیم. چون ما هم به این همکاری‌ها نیاز داریم.

چونلین در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تبادل هیات‌های تجاری میان دو کشور، از اتاق تهران خواست که به توسعه همکاری بازرگانان و صنعتگران استان‌های هوبی و تهران کمک کند. در ادامه این نشست، دو طرف نسبت به تبادل اطلاعات شرکت‌های متناظر و همچنین نیازهای شرکت‌های ایرانی در حوزه مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید دارو توافق کردند و فعالان اقتصادی دو طرف در مورد زمینه‌های همکاری با یکدیگر مذاکره کردند.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه