ارسال به دیگران پرینت

وزیر کشور: اخبار مطرح شده راجع به ذرت‌های آلوده کذب بود

وزیر کشور گفت: اخباری که راجع به ذرت‌های آلوده در کشور مطرح شده است در واقع خلاف و کذب بود.

وزیر کشور: اخبار مطرح شده راجع به ذرت‌های آلوده کذب بود

۵۵آنلاین :

«عبدالرضا رحمانی فضلی» دوشنبه شب در حاشیه نشست ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران افزود: معمولا در این نشست نخست مصوبات جلسات قبل پیگیری می شود که همه دستگاه ها موارد مربوط به حوزه خود را پاسخ داده اند. بحث قاچاق کالا و نحوه انعکاس اخبار آن هم یکی از موضوعات بررسی شده در نشست ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی بود که اخباری کذب و خلاف واقع راجع به ذرت های آلوده در برخی رسانه ها مطرح شده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۳۰ میلیون تن ذرت وارد کشور شد؛ محموله ۱۵۰ هزار تن ذرتی که قرار بود از طریق دریار وارد کشور شود را رصد کردند و اجازه ورود آن را به کشور ندادند. به رئیس جمهور هم چند تا نامه نوشتیم و ایشان درخصوص عدم ورود این محموله به کشور دستور اکید دادند و خواستند این محموله امحا شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه این محموله عمدتا علوفه ای و دامی بودند، اظهار داشت:‌ هیچ محموله ای تحت عنوان قاچاق ذرت تا کنون وارد کشور نشده و رسانه ها دقت بیشتری در انتشار این دست اخبار داشته باشند.

وزیر کشور موضوع دیگر بررسی شده در جلسه امروز را نگرانی های ایجاد شده بابت اخذ مالیات از سپرده های موسسات مالی عنوان و تصریح کرد: نگرانی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه پولی که با عنوان سپرده در اختیار موسسات مالی قرار گرفته مالیات دریافت می شود که اصلا چنین نیست.

رحمانی فضلی درباره دریافت مالیات از مطبوعات هم گفت:‌ بحث مالیات از مطبوعات التهابی ایجاد کرده بود که گفتند این موضوع سال آینده لغو می شود.

وزیر کشور سپس به بحث قیمت بلیت هواپیما و افزایش قیمت در این ایام اشاره کرد وگفت: شکایات و گلایه هایی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما بود که قرار شد مدیرعامل سازمان هواپیمایی موضوع را پیگیری کند وقیمت های تهیه شده را تحلیل کنند.

وی ادامه داد:‌ باید قیمت ها تعادلی باشد تا هم صنعت هواپیمایی در شرایط تحریم پویایی داشته باشد و هم حقوق مردم رعایت شود.

وزیر کشور با یادآوری ۱۳ آبان ۹۷ و اظهارات ترامپ در چند روز قبل از ۱۳ آبان که گفته بود شرایط مردم ایران در ۱۳ آبان به هم می ریزد و در این روز علیه حکومت شان تظاهرات خواهند کرد، گفت: نه تنها این اظهارات رئیس دولت امریکا به تحقق نپیوست بلکه مردم پارسال راهپیمایی عظیمی علیه آمریکا داشتند و امسال هم با وارد صحنه شدن، برای دشمنان این کشور خط و نشان کشیدند. باید قدردان این مردم باشیم.

رحمانی فضلی مورد دیگر را ارائه گزارشی از روند چگونگی قیمت گذاری کالاها عنوان و تصریح کرد: از ۱۰۰ کالای در سبد قیمت گذاری، ۵۵ قلم کالا با روند کاهش قیمت مواجه بود. ۲۰ تا ۲۵ قلم کالا هم قیمت ثابت و ۷ قلم کالا ۵ درصد افزایش قیمت داشت که دلایل این افزایش قیمت هم توضیح داده شد.

وی افزود: با توجه به روند کاهش قیمت ارز انتظار می رود قیمت کالاها هم کاهش یابد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه