ارسال به دیگران پرینت

الوطن سوریه از یک پروژه استراتژیک با حضور ایران خبر داد

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد، پروژه خطوط ریلی اتصال سواحل سوریه، عراق و ایران تا دیگر نقاط آسیا توسط مسؤولان این سه کشور در حال بررسی است.

الوطن سوریه از یک پروژه استراتژیک با حضور ایران خبر داد

۵۵آنلاین :

وزارت حمل و نقل سوریه در واقع این مسیر ریلی بندر امام خمینی در سواحل ایران در خلیج فارس را به بندر "لاذقیه" در دریای مدیترانه متصل می‌کند.

بر اساس این پروژه اتصال ریلی ایران به عراق از طریق شهر شلمچه ایران به بصره عراق و در مسیری به طول ۳۲ کیلومتر است و ایران حامی مالی و مجری این طرح است. سپس مسیر ریلی اتصال شلمچه به بندر امام خمینی و بصره به لاذقیه تکمیل می‌شود.

طبق این گزارش، خط ریلی به طول ۱۴۲.۸ که دیرالزور - الطابیه را به البوکمال متصل می‌کند با سرعت و مشخصات فنی مدرن بین‌المللی زیرساخت‌های آن در حال ساخت است. بخشی از این خط تخریب شده که نیاز به بازسازی دارد.

این خط بخشی از محور حمل و نقل بین‌المللی غرب به شرق، بنادر سوریه را از طریق حلب به عراق، ایران و کشورهای آسیای شرقی متصل می‌کند که از لحاظ ترانزیتی یک گذرگاه استراتژیک برای سوریه و عراق به شمار می‌آید.

در همین راستا، راه آهن لاذقیه سوریه نیز طرح احداث خط آهن به طول ۷۶۵ متر که مثلث نیروگاه "شربیت" واقع در محور طرطوس - لاذقیه را به منطقه آزاد لاذقیه متصل می‌کند با بودجه ۱۹۵ میلیون لیره‌ای آغاز کرده است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه