ارسال به دیگران پرینت

زیباکلام: تندروها پای لرز و تبعات عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف بایستند

صادق زیباکلام می گوید: تمام اعضا جبهه پایداری و همه تندروها بشدت مخالف این لایحه هستند. که البته آنها دلایل خود را دارند اما بیش از این که دلایل آنها اقتصادی و تجاری و حقوقی باشد، دلایل سیاسی پشت آن نهفته است.

زیباکلام: تندروها پای لرز و تبعات عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف بایستند

۵۵آنلاین :

زهره آقایانی : لوایح مرتبط با اف ای تی اف، در میان مانع تراشی های مخالفان تبدیل به گرهی کور شده است. تعلل مجمع تشخیص در تعیین تکلیف کردن این لوایح از یک سو و اوج گرفتن حملات تندروها از سوی دیگر در شرایطی صورت می گیرد که نهاد اف ای تی اف تنها تا بهمن ماه به ایران مهلت داده تا درباره این لوایح تصمیم گیری شود.

تمام اعضای جبهه پایداری مخالف اف ای تی اف هستند

صادق زیبا کلام تحلیلگر مسایل سیاسی نقش تندروها و جبهه پایداری ها را در ایجاد مانع بر سر راه پذیرش اف ای تی اف پر رنگ می داند و می گوید:«اگر شما از بیرون به این ماجرا نگاه کنید متوجه یک نکته شگفت انگیز خواهید شد مبنی بر این که تمام اعضا جبهه پایداری و همه تندروها بشدت مخالف این لایحه هستند. که البته آنها دلایل خود را دارند اما بیش از این که دلایل آنها اقتصادی و تجاری و حقوقی باشد، دلایل سیاسی پشت آن نهفته است. »

وقتی مجلس لوایح چهارگانه را تصویب و شورای نگهبان تایید کرده چرا مجمع باید نظر بدهد؟

وی افزود: بنابراین وقتی که راجع به مسایل اقتصادی و تجاری که ارتباط دهنده و تاثیر گذار در روابط بین الملی کشور ما است، یک نگاه صرف سیاسی و یک نگاه ایدئولوژیک تعیین کننده می شود، متاسفانه خیلی پای منطق و قانون وسط نخواهد آمد. باید پرسید این لایحه را مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان به آن ایراد نگرفته است پس اساسا چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در باره آن نظر بدهد؟ آیا مجمع تشخیص درباره موضوعات دیگر هم نظر می دهد یا فقط درباره اف ای تی اف نظر خود را اعلام می کند !؟

زیباکلام با بیان اینکه فکر می کنم که صورت مسئله کاملا سیاسی است، خاطرنشان کرد: نکته ای که می توان گفت این است که معمولا نگاه های سیاسی به مسائل اقتصادی و بین المللی حاصل مطلوبی را به بار نیاورده و نخواهد آورد.

تندروها فقط ژست انقلابی می گیرند

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: متاسفانه تندروها ژست ها و گام های انقلابی برمی دارند اما حاضر نیستند پای لرز خربزه ای که می خورند بنشینند . پس فردا که به واسطه عدم تصویب اف ای تی اف وضع اقتصادی ایران خرابتر و وضع تجاری ایران بدتر می شود و رکود و بیکاری افزایش پیدا می کند در ان زمان همین تندروها انگشت اتهام را به سمت اقای روحانی و دولت او نشانه می روند و می گویند آقای روحانی ببنید چه اندازه وضع مملکت خراب است ! این در نتیجه سیاست های شما و در نتیجه مدیریت مدیران شما بوده است !چقدر ما گفتیم مدیران خود را عوض کنید ! چقدر ما اعلام کردیم که کارایی خود را بالاتر ببرید ! اما شما بالاتر نبردید !

متاسفانه تندروها ظرف 40 سال گذشته ژست انقلابی گرفته و شعار انقلابی سر داده اند اما هیچ گاه پای پیامدهای آن نایستادند .

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه