ارسال به دیگران پرینت

نیوزویک: ابوبکر بغدادی با جلیقه انفجاری خودکشی کرد

پایگاه خبری نیوزویک به نقل از یک مقام بلندپایه در پنتاگون گزارش داد: ابوبکر بغدادی با منفجر کردن جلیقه انفجاری که به تن داشت، خودکشی کرد.

نیوزویک: ابوبکر بغدادی با جلیقه انفجاری خودکشی کرد

۵۵آنلاین :

براساس این گزارش به نقل از نیوزویک، این مقام بلندپایه گفته است که بغدادی با منفجر کردن یک جلیقه انفجاری که به تن داشت، خود را کشته است.

به گفته این مقام بلندپایه، بغدادی در جریان عملیات سری نیروهای آمریکایی که با موافقت دونالد ترامپ انجام شده بود، به هلاکت رسیده است.

نیوزویک همچنین یادآور شده است که نیروهای آمریکایی این عملیات سری را با بالگردهایی در ادلب واقع در شمال غربی سوریه انجام داده اند.

شبکه سی ان ان آمریکا نیز در این باره به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد: ارتش آمریکا در یک حمله هوایی ابوبکر بغدادی را در شمال غربی سوریه هدف قرار داد.

این مقام آمریکایی افزود: آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سی .آی.ای) در این عملیات به شناسایی محل اختفای بغدادی کمک کرده است.

ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش ۴۸ ساله و عراقی است و نام واقعی اش «ابراهیم السامرائی» است که سال ۲۰۱۳ میلادی یعنی دو سال پس از هلاکت اسامه بن لادن از گروه تروریستی القاعده جدا شد.

وزارت امور خارجه آمریکا برای ارائه اطلاعات درباره ابوبکر بغدادی جایزه ۲۵میلیون دلاری تعیین کرده بود.

بغدادی سال ۲۰۱۴ میلادی به صورت علنی در مسجد جامع النور در موصل ظاهر شد و تشکیل خلافت موهومی داعش را اعلام کرد. او همچنین حدود یک سال پیش به همراه شماری دیگر از سرکردگان این گروه تروریستی رویت شده بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه