ارسال به دیگران پرینت

مقامی: شاهد رشد قارچ‌گونه بازیگران بی‌استعداد در سینما هستیم

بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها» گفت: باید بدانیم که در حال حاضر سینما ایران خالی از عیب نیست، امروز ما شاهد رشد قارچ گونه‌ بازیگران و عوامل بی‌استعداد که به صرف پول، شهرت و مسائل پشت پرده وارد سینما شده اند هستیم.

مقامی: شاهد رشد قارچ‌گونه بازیگران بی‌استعداد در سینما هستیم

۵۵آنلاین :

محمود مقامی بازیگر سینما و تلویزیون پیرامون وضعیت سینمای ایران طی سال‌های گذشته گفت: مفهوم سینمای پس از انقلاب، سینمای دفاع مقدس است که وام گرفته از ۸ سال تاریخ دفاع از این سرزمین است. سینمایی که در ابتدای راه بسته به حال و هوای آن زمان، شاید کمی ضعیف بود اما به مرور زمان، قصه‌گویی و نگاه تکنیکی به آثار دفاع مقدسی، سبب پخته شدن آنها شد و خود را به عنوان یک ژانر در سینمای ایران به همگان معرفی کرد.

بازیگر فیلم «اخراجی‌ها» نقطه عطف سینمای ایران را پس از انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: اصلی‌ترین نقطه قوت سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی فاصله گرفتن از فضای فیلم فارسی و نگاه درست به خانواده و تعالی انسانی بود. این توجه خصوصاً در دهه‌ شصت سبب تحکیم خانواده شد. جامعه‌ای که خانه و خانواده‌اش سلامت باشند، پویا و با صلابت می‌شود و این ارمغانی است که سینمای انقلاب با خود به همراه آورد.

بازیگر فیلم سینمایی «تاراج» گفت: از خوبی‌ها و مزایای سینمای پس انقلاب گفتیم، اما باید بدانیم که در حال حاضر سینما ایران خالی از عیب نیست. یکی از معایب امروز سینمای ایران عدم کشف استعداد صحیح و هدفمند و تزریق آن به بدنه‌ سینماست، امروز ما شاهد رشد قارچ گونه‌ بازیگران و عوامل بی‌استعداد که به صرف پول، شهرت و مسائل پشت پرده وارد سینما شده اند هستیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر معدود استعداد و بازیگری هم وجود دارد، به خاطر تئاتر و کشف استعدادی است که در عرصه نمایش صورت گرفته است و اگرنه اوضاع اسفناکی در سینما به وجود می‌آمد و همین مقدار انگیزه و امیدی که در جوانان برای شروع و ادامه‌ راه بازیگری و هنر نمایش جریان دارد، به طور کلی از بین می‌رفت. بازیگر سریال امام علی با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل روز جامعه توسط فیلمسازان گفت: سینماگران باید هم راستا به زمانه خود پیش بروند، به جامعه نگاه کنند و بتوانند با واکاوی درست آن، مشکلات آن را در قالبی دراماتیک بیان کنند تا راه حل درستی برای آنها پیدا شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه