ارسال به دیگران پرینت

از اعلام حکم جعبه سیاه پرونده نفتی تا حکم شهرام جزایری

در آخرین هفته از مهرماه خبرهای مهمی در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی انتشار یافت که مهمترین آنها برگزاری پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده و توضیحات سخنگوی دستگاه قضا در خصوص پرونده‌های مهم قضایی از جمله پرونده روح‌الله زم، شهرام جزایری، حسین فریدون، هفته‌ تپه‌ای‌ها و... در نشست خبری‌اش با خبرنگاران بود.

از اعلام حکم جعبه سیاه پرونده نفتی تا حکم شهرام جزایری

۵۵آنلاین :

در زیر مروری بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت خواهیم کرد.

اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از فساد، شفاف سازی نظام اقتصادی کشور است

رئیس قوه قضائیه در این هفته گفت: اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از فساد، شفاف سازی نظام اقتصادی کشور و نهادینه سازی شفافیت است.

همچنین آیین نامه "سجل قضایی" از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد.

بعد از «زم» کسی دستگیر نشده است؛ به یکدیگر اتهام نزنید/ صدور حکم جعبه سیاه پرونده نفتی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا امروز غیر از خود روح الله زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف چه در دولت و چه در قوه و چه در نیروهای مسلح بازداشت نشده است و بی جهت گمانه زنی نشود. توصیه‌ام این است که انگشت اتهام به سمت یکدیگر روانه نکنید.

وی همچنین از صدور حکم بدوی برای جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی خبر داد و گفت: بعد از «زم» دستگیری جدیدی انجام نشده و شهرام جزایری به ۷ سال حبس محکوم شده است.

اسماعیلی درباره میزان بازگشت ارزهای اعطایی ناشی از صادرات گفت: انتظار ما بر این است که اعداد و ارقام صحیح و دقیق باشد.

سخنگوی قوه قضائیه در این نشست در رابطه با تشکیل پرونده کیفری برای ۱۰۵ مدیر، خرابکاران خرم آباد آزاد شدند، بازداشت یکی از منسوبان رژیم طاغوت، پرونده آقای احمدی‌نژاد و پرونده حسین فریدون، وضعیت پرونده هفت تپه‌ای‌ها نیز توضیحاتی ارایه کرد.

اقدام جدید قوه قضاییه برای تماس‌های تلفنی زندانیان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اقدام جدیدی در سازمان زندان‌ها در این زمینه آغاز و نرم افزار جدیدی تهیه شده است که طی آن به زندانیان گفته شده که شماره خانواده و بستگان در این سامانه ثبت شود و آن‌ها صرفا با شماره‌هایی که در سامانه ثبت شده می‌توانند تماس بگیرند؛ این کار اقدامی در جهت به حداقل رساندن عوارض تماس است.

از زمان انتصاب آیت‌الله رئیسی، در جلسه سران قوا بحثی درباره FATF نشده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: از زمان انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه و حضور ایشان در جلسه سران قوا، هیچ‌گونه بحثی پیرامون FATF مطرح نگردیده است.

کنگره میلیونی اربعین فتنه عراق را به حاشیه برد

دبیر شورای نگهبان در جلسه شورای نگهبان گفت: حضور میلیون‌ها عاشق امام حسین علیه‌السلام از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین فتنه عراق را به حاشیه برد.

طرح تشدید مجازات اسید پاشی تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح تشدید مجازات اسید پاشی خبر داد.

ادامه تحصیل از طریق آزمون سراسری برای افرادی که دوبار کنکور داده‌اند بلا مانع شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سال ۹۷، شرکت داوطلبانی که در دوره های قبلی کنکور پذیرفته شده اند را برای سال‌های بعد بلامانع دانست.

کمک ستاد دیه به 1087 زندانی مهریه و نفقه/ ۳۳۱۸ زندانی جرایم غیرعمد آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه کشور به تشریح عملکرد ستاد دیه در نیمه نخست سال ۹۸ پرداخت و گفت: اگرچه مساعدت زندانیان مهریه هرگز در اولویت آزادی‌های ستاد دیه قرار نداشته و ندارد اما به دلیل وضعیت بغرنج برخی از این محکومان و طولانی شدن مدت حبس افراد یاد شده نه به طور مستقیم بلکه در زمینه تامین پیش قسط اعسار، ستاد دیه به ۸۴۸ زندانی مهریه کمک کرده و ۲۳۹ مددجوی بدهکار نفقه را نیز با لحاظ موقعیت معیشتی اعضای خانواده این زندانیان مورد حمایت قرار داده است.

سیداسدالله جولایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: به همت خیرین نوعدوست از پنجم فروردین امسال تا مهر ماه، تعداد ۳۳۱۸ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی نزدیک به ۹ هزار میلیارد ریال از سطح زندان‌های کشور آزاد شده‌اند.

سامانه ثبت دارایی مسئولان روی شبکه ملی قرار گرفت

امکان دسترسی به سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از بستر شبکه ملی در داخل کشور فراهم شد. مسئولان سراسر کشور که دارای حساب کاربری "ثنا" (ثبت نام الکترونیک قضایی) هستند از امروز می‌توانند با مراجعه به نشانی https://amval.adliran.ir دارایی و اموال خود را اظهار کنند.

یک منبع آگاه: حسین فریدون در زندان حاضر است

یک منبع آگاه در سازمان زندان‌ها هم گفت: حسین فریدون در زندان حاضر و در حال گذراندن دوران محکومیتش است. به این ترتیب خبر مرخصی حسین فریدون تکذیب می‌شود.

شبنم نعمت‌زاده: پدرم پدر خوبی نبود/ اعتبارم از همه چیز مهمتر است

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا صبح امروز(دوشنبه) 29 مهرماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد. در این جلسه وکیل شرکت رسا و شبنم نعمت زاده به ارائه دفاعیات پرداختند.

قاضی مسعودی مقام پس از پایان این جلسه گفت که آخرین جلسه دادگاه صبح چهارشنبه هفته جاری در مجتمع قضایی امام خمینی برگزار می‌شود و در جلسه آتی آخرین دفاعیات متهم لشگری پور اخذ خواهد شد.

همچنین پنجمین جلسه دادگاه دختر وزیر سابق نیز برگزار شد.

تذکر قاضی به شبنم نعمت زاده: حجابتان طوری باشد که صدایتان را بشنویم

قاضی مسعودی مقام در پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده خطاب به وی گفت: به گونه‌ای حجاب خود را رعایت کنید هم شما بتوانید صحبت کنید و هم ما بتوانیم صدای شما را بشنویم و متوجه صحبت‌هایتان شویم.

در این جلسه لشگری پور متهم ردیف دوم پرونده آخرین دفاعیات خود را مطرح کرد و وکیل مدافع متهم شبنم نعمت زاده نیز به دفاع پرداخت.

قاضی مسعودی مقام که در جلسه قبلی گفته بود امروز پنجمین و آخرین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده برگزاتر می‌شود در پایان جلسه امروز گفت: به دلیل طولانی شدن دفاعیات متهمان یک جلسه دیگر احتمالا دوشنبه به صورت علنی برگزار می شود.

به نعمت‌زاده مهلت نمی‌دهیم/ رسیدگی به پرونده ۶ میلیارد یورویی/ تعقیب متهم پرونده طبری

قاضی مسعودی مقام در جمع خبرنگاران درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت زاده گفت: از من که درخواست نداشتند اما به مراجع دیگر نامه نگاری کردند و به ما منعکس شده و اعطای مهلت خواستند اما مهلت داده نمی‌شود.

ثبت ٧ میلیون سند در دفاتر اسناد رسمی در شش ماه نخست 1398

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، ٧ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۲۶ سند در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ١٣٢ هزار سند رشد داشته است.

گزارش ایسنا از پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده 9 متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی آغاز شد.

در این جلسه رسیدگی، وکیل مدافع متهم فلاحتیان ادامه دفاعیاتش را بیان کرد و متهم اسماعیل احدی نیز تفهیم اتهام شد و دفاعیات خود را بیان کرد. همچنین قهرمانی نماینده دادستان نیز توضیحاتی در خصوص دفاعیات وکیل فلاحتیان بیان کرد و از او خواست که مستندات دلایل خود را به دادگاه ارائه کند. قهرمانی در خصوص دفاعیات متهم احدی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

فراخوان آزمون جذب داوطلبان تصدی امر قضا در سازمان قضایی نیروهای مسلح

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای از فراخوان آزمون جذب داوطلبان تصدی امر قضا در سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد.

رسیدگی به مشکلات ۵۰ نفر در دیدار مردمی مسئولین دادگستری تهران

مسئولین قضائی دادگستری استان تهران در دیدار مردمی به مشکلات حقوقی ۵۰ نفر از مراجعین رسیدگی کردند.

برخورد قاطع با دفاتر «ازدواج آریایی»

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: گزارش هایی واصل شده است که در برخی از دفاتر ازدواج، صیغه‌هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می شود که مغایر شرع و قانون است و با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید.

کمک ۳۰۰ میلیونی خیر تهرانی به زندانیان جرائم غیر عمد استان تهران

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: هموطن نیکوکار تهرانی با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی توانست ۱۱ نفر از مددجویان این استان تهران را از زندان آزاد کند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه