ارسال به دیگران پرینت

آقازاده ها- قسمت اول

شبنم نعمت زاده،دختر وزير صمت سابق اينروزها به سوژه ى خبرى داغى تبديل شده است.

آقازاده ها- قسمت اول

۵۵آنلاین :

قسمت اول:شبنم نعمت زاده

پريسا اميدى

كارشناس علوم سياسى

شبنم نعمت زاده،دختر وزير صمت سابق اينروزها به سوژه ى خبرى داغى تبديل شده است.

شبنم نعمت‌زاده متهم است به مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ یک هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ رالف با علم به موثر بودن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع به همان مبلغ ذکر شده و سواستفاده از جواز و امتیاز تعویض شده، مشارکت در اخلال نظام دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی در استان البرز بدون مجوز وزارت بهداشت و نگهداری غیرمجاز دارو بدون تشریفات قانونی در حکم قاچاق.احمدرضا لشگری‌پور نیز همین اتهامات را دارد. مدیرعامل شرکت توسعه دارویی رسا احمدرضا لشگری‌پور بود و شبنم نعمت‌زاده نیز عضو هیئت مدیره آن.

متهمان از سال ۹۲ اقدام به خرید دارو کرده‌اند، اما چک‌های آن‌ها برگشت خورده و ۱۸۹ میلیارد تومان بدهی آن‌ها در آن سال بوده است. متهمان با فریبکاری سعی کرده‌اند به فعالیت دارویی خود ادامه دهند و مدیران دارویی را در خرید دارو با مشکل مواجه کرده‌اند و از طرفی باعث کمبود دارو در کشور شده‌اند.

شرکت‌های داروسازی از جمله جابربن حیان، شرکت دارو پخش، شرکت پارس دارو، شرکت کاسپین، شرکت لابراتوار‌های رازک، شرکت فارابی، شرکت استراژن دارو، شرکت شفاطب پرتو دارو، شرکت ایران سرنگ، شرکت البرز دارو، شرکت فارماشیمی، شرکت داروسازی ریحانه اصفهان و برخی دیگر از شرکت‌های وابسته به هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از شبنم نعمت‌زاده، لشگری‌پور و شرکت رسا شکایت کرده‌اند.

۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت رسا مربوط به شستا است و ۲۰۰ فقره چک بلامحل صادر شده است.

واكنش وزير در اين رابطه هم جالب است:محمدرضا نعمت‌زاده که پس از مدتی بدهکاری کلان دخترش به سیستم دارویی کشور را تأیید کرد، در این زمینه گفت: دخترم در گذشته بر اساس مجوز‌هایی واردات دارو انجام می‌داد، اما در چند سال گذشته با همکاری فردی یک شرکت پخش راه‌اندازی کرد که در طول یک سال اخیر فروش آن‌ها متوقف شده و مشغول پرداخت بدهی این شرکت است.

فرد متخلف در شرکت پخش فرار کرده و دخترم درگیر بازپرداخت بدهی‌ها است.

به گفته یکی از سهامداران شرکت شفادارو، شبنم نعمت‌زاده در مجموع به این شرکت و دو شرکت دیگر بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بدهکار است که این بدهی در زمستان ۹۶ موجب شکایت از او و گشوده شدن پرونده قضایی برای وصول این مطالبات از دختر وزیر اسبق شد.

در جلسه اى كه امروز بركزار شد متهم ادعا كرد كه در نامه اى محرمانه يك سرى توضيحات را به قاضى پرونده اعلام كرده است كه هنوز از متن اين نامه اطلاعات دقيقى وجود ندارد.

در جلسه امروز متهم ادعا داشت كه هيچگونه كمك و رانتى از طرف پدرش متوجه حال او نشده و بنا بر گفته ى او نعمت زاده تنها مدير خوبيست و نه پدر خوبى اما متهم اذعان داشت كه من آبروى خانواده ى خود را نميبرم و صادقانه كار ميكنم و كاش اعلام ميكرد كه منظورش از كار صادقانه دقيقا چيست؟

سوال اين است كه اين اتفاقات چگونه صورت گرفته است؟

شبنم نعمت زاده به واسطه ى رانتى كه از جضور پدرش در دولت داشته است به راحتى از سال ٨٠ شروع به ثپت شركت هاى متعدد كرده است كه اكثريت اين شركت ها مربوط به حوزه دارو و تجهيزات پزشكى هستند.

جدا از گرفتن ارز دولتى براى واردات داروها كه توسط اين فرد تكذيب ميشود؛اين آقازاده با جان مردم هم به راحتى بازى كرده است بطوريكه انبارهاى زيادى از داروهاى قاچاق با ارز دولتى و تاريخ مصرف گذشته در تهران و كرج كشف شده است و حتى بحران كمبود برخى از داروها مانند پنى سلين كه در سال گذشته كمياب شد هم زير سر اين فرد است.

عجيب نيست كه اين فرد زير سايه ى امن پدر خود اقدام به فعاليت كرده است اما اينكه ادعا دارد كه همه ى اينكارها قانونى و بدون دخالت صفر پدر است جاى تعجب دارد؛زيرا در حالت عادى اين مقدار اقدام غيرقانونى به هيچ طريقى قابل پنهان كردن نيست.

جدا از بحث ضرر به اقتصاد كشور با قاچاق اين مسئله مهم ترين موضوع است كه چگونه ميتوان با دارو كه نياز مبرم يك سرى از انسانها براى ادامه ى حيات است،بازى كرد؟

انسانها هنگامى كه پاى سود و منفعت شخصيشان به موضوعى باز ميشود،كمتر ديده است كه الزامات انسانى را رعايت بكنند.

ضرر زدن به انسانها از طرق مالى،جانى و ... صورت ميگيرد.

كسى كه به راحتى مبالغ هنگفت را اختلاس كرده و از كشور خارج ميكند با آن فردى كه به قاچاق دارو و شيرخشك تاريخ گذشته پرداخته است يكسان است و البته نبايد نقش عوامل پشت پرده ى اين ماجراها را از ياد برد كه سهمو تقصير يكسان و چه بسا بيشترى از آن افراد دارند.

در اين موارد لازم است دولت امكان دسترسى به عوامل بيرونى اينگونه كارها را از بين ببرد تا بتواند نظارت و كنترل بيشترى داشته باشد.

همكارى سران قوا براى يكپارچه كردن اين عوامل هم لازم و ضرورى است.

در آخر لازم است اشاره شود كه تا به معنى اين بيت شعر كه در سردرد سازمان ملل هم نقش بسته است عمل شود اوضاع تغييرى نميكند؛

بنى آدم اعضاى يكديگرند،كه در آفرينش ز يك گوهرند

چو عضوى به درد آورد روزگار،دگر عضوها را نماند قرار.

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه