ارسال به دیگران پرینت

روسیه دو بمب افکن راهبردی به آفریقای جنوبی فرستاد

روسیه دو بمب افکن راهبردی دور پرواز از نوع توپولف ۱۶۰ قادر به حمل سلاح هسته‌ای به آفریقای جنوبی اعزام کرده است که ساعاتی پیش همزمان با برگزاری نشست مسکو با رهبران قاره سیاه در سوچی، در پایگاه هوایی واترکلوف آفریقای جنوبی بر زمین نشستند.

روسیه دو بمب افکن راهبردی به آفریقای جنوبی فرستاد

۵۵آنلاین :

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: این هواپیماها در مسیر پرواز خود از فراز دریای خزر، دریای عمان و اقیانوس هند عبور کردند. دو بمب افکن راهبردی بیش از ۱۳ ساعت در هوا بودند و بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مسافت طی کردند و گزارش شده است که در آسمان سوختگیری کرده اند. بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های آفریقای جنوبی در مرحله پایانی پرواز توپولف‌های روسی را همراهی کردند. دو هواپیمای ترابری نظامی ایل-۶۲ و آن-۱۲۴ معروف به روسلان هم بمب‌افکن‌های دورپرواز روسیه را همراهی می‌کردند. هدف از ماموریت به آفریقای جنوبی، توسعه همکاری‌های نظامی با این کشور و تمرین همکاری بین هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه و نیروی هوایی آفریقای جنوبی اعلام شده است. روسیه ۲۳ مرداد امسال نیز دو فروند بمب افکن دورپرواز راهبردی توپولف ۱۶۰ دیگر را در منطقه "آنادیر" در شرقی ترین نقطه روسیه و در نزدیک ترین فاصله به آمریکا مستقر کرد. در ماه دسامبر سال گذشته نیز روسیه دو فروند بمب افکن توپولف۱۶۰ به همراه یک فروند آن-۱۲۴ و یک فروند ایل-۶۲ به ونزوئلا اعزام کرد که با واحدهای هوایی این کشور پرواز مشترک برگزار کرده و سپس به روسیه بازگشتند.

توپولف-۱۶۰ در طبقه بندی ناتو، «بلک‌جک» ، بمب‌افکن استراتژیک مافوق صوت ساخت شرکت توپولف در کشور روسیه (شوروی) است. این بمب‌افکن دارای قابلیت حمل بمب هسته‌ای و متعارف است و آخرین بمب افکن استراتژیک ساخت شوروی است که بزرگترین هواپیمای جنگی، بزرگترین هواپیمای مافوق صوت و بزرگترین هواپیما با قابلیت بال متغیر است. توپولف-۱۶۰ در دوران جنگ سرد به عنوان پاسخی به پروژه بمب افکن بی-۱ لنسر آمریکا و با مأموریت اصلی شلیک موشک‌های کروز هواپایه طراحی و تولید شد. بمب افکن توپولف- ۱۶۰ بلک جک امروزه سنگین وزن‌ترین و از نظر توان حمل مهمات قدرتمندترین بمب افکن حال حاضر دنیاست. این هواپیما به علت توانایی مانور بالا و رنگ سفید آن به قوی سفید معروف است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه