ارسال به دیگران پرینت

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ (مزوتراپی) چیست؟

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ مثل میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ از جمله فرآیند های مراقبت پوست و مو و لایه برداری غیر تهاجمی بدون خون ریزی و بستری شدن در آقایان و بانوان به خصوص نسل جوانان بوده و به منظور جوان سازی و افزایش شادابی و شفافیت و رفع چین و چروک پوست و تقویت ریشه های مو در دستور کار قرار می گیرد و مثل HIFU و RF سبب سفت شدن پوست صورت می شود.

فرق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ (مزوتراپی) چیست؟

۵۵آنلاین :

شما با مزوتراپی مواد مغذی و مورد نیاز مو را به صورت مستقیم به ریشه موی خود میرسانید، موادی که ضمن جلوگیری از ریزش مو می تواند باعث بازگشت تعداد زیادی از موهای از دست رفته شده و منجر به پرپشت شدن دوباره موهای سر شما شود.

میکرونیدلینگ با نفوذ سوزن های خیلی خیلی زیر، زخم های کوچیکی روی پوست صورت ایجاد می کند و به لایه های سطحی پوست وارد شده و بعد از آن، پوست شما شروع به ترمیم و بازسازی می کند تا کلاژن سازی،‌ تسریع شود. کلاژن والاستین، سبب جوانسازی پوست می شود. در واقع زخم های کنترل شده ای که توسط دستگاه ایجاد می شود، سبب می شود تا پوست در کنار بهبود زخم، کلاژن سازی وافزایش جریان خون را تجربه کند که برای هر نوع پوستی در سنین مختلف، کاربرد دارد.

مزونیدلینگ هم ترکیبی از «مزو» و «نیدلیینگ» است که به معنای سوزن زدن است. مزونیدلینگ،‌ ترکیبی از مزو تراپی و میکرونیلدینگ بوده که کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه مزودرم ارسال شده و درمان در این لایه برای بیمار انجام می گیرد. البته مزونیدلینگ ممکن است که با مزوگان و درماپن انجام شود که به سوزن های بیشتری نیاز خواهد بود.

مزوتراپی، روش غیر تهاجمی بوده و خون ریزی و بستری شدن نیاز ندارد. دوزهای کم داروهای تقویتی پوست به پوست تزریق شده و ویتامین ها و مواد معدنی و گیاهی و مواد مغذی به پوست رفته و ناحیه تحت درمان که با مشکلات پوستی مواجه است، بررسی می شود. در این تکنیک درمانی، دارویی که بیمار بایستی به صورت خوراکی مصرف کند، در محل بافت های پوست تزریق می شود.

فرق میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ

فرق میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ در این است که در روش میکرونیدلینگ که PCI هم نامیده می شود (درمان به روش القای کلاژنی (percutaneous collagen induction therapy) ) پوست به صورت طبیعی از طریق کانال های ریز ایجاد شده روی پوست تحریک شده و تحریک پوست، سبب رفع مشکلات پوستی آقایان و بانوان مشکل پسند می شود و خود پوست، سبب کلاژن سازی شده و تغیرات در جلسه دوم، قابل مشاهده برای همه نوع پوست است. اما در مزوتراپی یا مزونیدلینگ، تزریق مکرر مواد جوانساز به لایه های زیرین پوست، زمان بیش‌تری به نسبت میکرونیدلینگ برای تغیر و بهبود پوست نیاز دارید تا شاهد رفع لک ها از جلسه ۳ به بعد باشیم.

فرق دیگر میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ در این است که عوارض میکرونیدلینگ گذرا بوده و پس از چند ساعتی رفع می شود. اما در مزونیدلینگ یا مزوتراپی، عوارض تا چند روز ادامه دار است و گاها باعث کبودی و سردرد می شود که در بعضی افراد، با حساسیت همراه است. بنابراین، مزوتراپی پوست و مو زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. زنان باردار، افرادی که دچار بیماری قلبی هستند یا دیابتی ها، در انجام مزوتراپی محدود هستند. اگر عفونت فعال در بدن دارید، از انجام این عمل خودداری کنید.

مزوتراپی مو را شاهد هستید. روشی که در آن مواد مورد نیاز برای رشد مو به ریشه های مو تزریق میشود و سبب تقویت و تحریک سلولهای رشد مو میشود و از ریزش موی غیر طبیعی جلوگیری میکند.

مزوتراپی و درمان ریزش مو را در بالا مشاهده می کنید.

در این درمان عصاره گیاهان ، ویتامین ها ، دارو های ضد ریزش و محرک رشد مو به سر تزریق می شود و باعث می شود اختلالت هورمونی که در فولیکول مو و اطراف آن به وجود آمده است را درمان کند

نتیجه یک جلسه میکرونیدلینگ و ۳ جلسه مزوتراپی را در عکس بالا مشاهده می کنید. بهبود خطوط پیشانی چروک اطراف چشم و خط لبخند و افتادگی پوست. ۲۰ر وز از اولین جلسه میکرونیدلینگ بیمار میگذرد که در عکس BEFORE/AFTER مشاهده می کنید.

حتما ببینید : فرق رادیولوژی با رادیوگرافی و CT-SCAN و MIR‌‌ چیست؟

فواید میکرونیدلینگ چیست؟

  • اثرات میکرونیلدینگ در پوست کلاژن سازی در پوست را تسریع و تسهیل می کند که سبب سفت شدن پوست صورت می شود.
  • اگر به دنبال سفت شدن پوست صورت هستید، هایفو و میکرونیدلینگ را در دستور کار قرار بدهید.
  • کاهش خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، از دیگر فواید میکرونیدلینگ است.
  • مخصوصا افرادی که از چین دو دهان،‌ناراضی هستند.
  • برای از بین بردن خطوط پیشانی یا اخم، از میکرونیدلینگ می توان بهره برد.
  • اگر به دنبال راهی برای کاهش چروک و چیمن های روی پوست صورت هستید یا می خواهید لک های ناشی از آفتاب سوختگی را از بین ببرید، از میکرونیلدینگ استفاده کنید.
  • درمان اسکار اکنه و آبله مرغان از دیگر فواید این روش است.
  • اگر به دنبال کاهش اندازه روزنه های پوست هستید، میکرونیلدینگ را در دستور کار داشته باشید.
  • بانوان باردار که با ترک های پوستی مواجه هستند، از این روش برای کاهش ترک ها استفاده کنند.

فواید مزونیدلینگ چیست؟

  • کوکتل های مزوتراپی، داخل پوست شده و جریان خون را افزایش داده که سبب کلاژن سازی و الاستین سازی می شود و کیفیت پوست شما بهبود می یابد و فلکسیبیلیتی یا انعطاف پذیری آن افزایش می یابد.
  • اگر به دنبال کشسانی پوست هستید، از مزونیلدینگ استفاده کنید.
  • چون هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد میشود، جذب کرم هایی که می زنید، افزایش می یابد و ویتامین های موضعی، کارکرد بهتری خواهند داشت.
  • چون نفوذ محلول های مزوتراپی به لایه مزودرم پوست، تسهیل می شود، لکه های پوستی سریع تر از بین می رود.
میکرونیدلینگ

در میکرونیدلینگ کارتریج سر دستگاه برای هر بیمار تعویض شده و پس از استفاده دور انداخته میشود و یکبار مصرف میباشد.

داروهای مجوز دار ایتالیایی به صورت کوکتل جهت جوابدهی بالا مورد استفاده برای لک و جای جوش و جای زخم است و برای هرگونه اسکار و آسیبی که ساختار پوست را از حالت طبیعی خارج کرده باشد، مفید خواهد بود.

دلیلی که میکرونیدلینگ را از سایر روش های جوانسازی و لیفت پوست متمایز میکند این است که پوست در طی میکرونیدلینگ به صورت مکانیکال تحریک شده و خود شروع به کلاژن سازی میکند و این سبب ماندگاری این روش است. انجام میکرونیدلینگ به همراه کرم پودر دائم فوق العاده قوی(کوکتل مزو وایت ) روشن کننده و یکدست کننده پوست صورت است. ین سرم طبق فرمولاسیون قوی خود رنگدانه های پوست را بازسازی کرده و در نتیجه موجب روشن شدن پوست میگردد بنابراین با مصرف این سرم جای هیچ نگرانی برای این افراد باقی نمیماند همچنین این سرم ظهور کراتولون را با کاهش مواجه میکند.

تاثیرات میکرونیدلینگ بروی جای جوش

اگر تجربه انجام این روش های مراقبت پوست و مو دارید با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه