ارسال به دیگران پرینت

این رژیم غذایی برای پوست شما مضر است

نتایج یک تحقیق در اتریش نشان می‌دهد که برخی رژیم‌های غذایی کتوژنیک ممکن است التهاب پوست را تشدید کنند.

این رژیم غذایی برای پوست شما مضر است

۵۵آنلاین :

نتایج بررسی‌های انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی حاکی از آن است که انواعی از رژیم‌های غذایی کتوژنیک که حاوی مقدار بالایی از چربی هستند می‌تواند التهاب پوست را تشدید کنند.

محققان به افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس توصیه می‌کنند از چنین رژیم‌های غذایی پرهیز کنند.

افراد اغلب به منظور کاهش وزن این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند زیرا بدن را به سمت وضعیت کتوزیس هدایت می‌کند. در این وضعیت بدن برای تامین انرژی به جای کربوهیدرات‌ها از چربی استفاده می‌کند.

برخی مطالعات حاکی از آن است که رژیم غذایی کتوژنیک به کنترل علائم دیابت نوع ۲ و پیشگیری از افت شناختی کمک می‌کند و گروهی از پزشکان به افراد مبتلا به صرع توصیه می‌کنند برای کاهش موارد تشنج، رژیم غذایی کتوژنیک را رعایت کنند. هرچند این نوع از رژیم غذایی نیز می‌تواند با خطرات و عوارض جانبی همچون علائم مشابه با آنفلوآنزا و ضایعات پوستی همراه باشد.

اکنون آزمایشات انجام شده روی موش‌های مبتلا به التهاب پوستی مشابه با پسوریازیس نشان می‌دهد که برخی رژیم‌های غذایی کتوژنیک که حاوی مقادیر بالایی از چربی هستند ممکن است چنین مشکلات پوستی را تشدید کنند.

محققان اتریشی اظهار داشتند: این مطالعه به درک جامع‌تری از تاثیرات احتمالی رژیم غذایی کتوژنیک حاوی سطح بالایی از چربی بر التهاب پوست منجر شده و تاکید کننده اهمیت ترکیب اسیدهای چرب در رژیم غذایی است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در مطالعات خود روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند رژیم‌ غذایی کتوژنیک با چربی بالا می‌تواند التهاب پوستی را در موش‌ها افزایش دهد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه