ارسال به دیگران پرینت

انتقال آب خزر فاجعه زیست محیطی است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انتقال آب خزر فاجعه زیست محیطی است، گفت: بعد از سیستان و کرمان سومین استان فقیر کشور هستیم.

انتقال آب خزر فاجعه زیست محیطی است

۵۵آنلاین :

قره جه طیار عصر چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارکرد: یکی از مواردی که امروز در کشور مطرح است انتقال آب خزر به فلات مرکزی و استان سمنان بوده که کار غیرکارشناسانه و مضر برای کشور و جهان است.

وی افزود: خزر میراث بشری است و باید حفاظت شود و اگر آب آن منتقل شود فاجعه زیست محیطی برای کشور به دنبال دارد.

طیار ادامه داد: اگر نیاز به انتقال باشد دشت ترکمن صحرا و شمال استان برای آب شرب و کشاورزی در اولویت هستند و نمایندگان استان های شمالی با آن مخالف هستند.

وی با اشاره به عدم توسعه یافتگی استان بیان کرد: گلستان جزو سه استان فقیر کشور محسوب شده و با وجود اینکه اوضاع دو استان شمالی دیگر بهتر از ما است اما در اختصاص بودجه ما را با یک چشم نگاه می کنند.

طیار با بیان این که در بودجه سال ۹۸ کمترین اعتبارات را بین سه استان شمالی داشتیم، اضافه کرد: مازندران هفت هزار صنایع فعال دارد ولی در حال حاضر صنایع فعال ما ۵۱۷ واحد است که ۹۱ درصد آن ها هم خرد و کوچک هستند.

وی در خصوص گنبدکاووس گفت: اعتبار سالن ورزشی گرم آباد با وجود کلنگ زنی به دلیل برخی از مشکلات برگشت خورده که باید مدیریت صورت گیرد تا این اعتبار برگردد.

طیار همچنین به پل غرب به شرق گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: علیرغم این که اعتبار آن ابلاغ شده حدود دو سال است که رها شده است.

وی همچنین افزود: پسماند صنعتی را در سه راه داشلی برون در نظر گرفته اند و با وجود این که دو سوم استان شوره زار است باید آن را در جای دیگری اجرا کرد.

طیار در خصوص صنعت ید اضافه کرد: باید به دنیال صنعتی باشیم که مفید بوده و عواقب بعدی نداشته باشد.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه