ارسال به دیگران پرینت

رفتار متفاوت همسایگان با تهران و واشنگتن

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری بابیان اینکه دوستان ما و کشورهای دوست منطقه ما را فراموش نکرده‌اند، گفت: آنها به زبان به آمریکا احترام می‌کنند و در عمل با ما کار می‌کنند.

رفتار متفاوت همسایگان با تهران و واشنگتن

۵۵آنلاین :

رئیس‌جمهوری همچنین اظهار کرد: ما از دوستانمان، کشورهای همسایه و کشورهای بزرگی که در این شرایط در کنار ما بودند هر چند با زبان گرم هم با کاخ سفید به‌خاطر ترس از تحریم شرکت‌هایشان حرف زدند ممنونیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، او در ادامه با بیان اینکه حرکت دوستانه همسایگان در کنار ایران به معنای شکست آمریکا و صهیونیست‌ها است، گفت: دست برادری و دوستی به سمت همه همسایگان دراز می‌کنیم. رفتار متفاوت همسایگان با تهران و واشنگتن روحانی روز گذشته در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که درسالن اجلاس برگزارشد، با بیان اینکه دولت‌ آمریکا با اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران مرتکب جنایت ضد بشری شده است، گفت: خارج شدن از یک توافق یک ننگ برای یک کشور است و این ننگ افزوده‌تر می‌شود وقتی مواد غذایی و دارویی هم جزو اقلام تحریمی باشد. روحانی تحریم‌های ظالمانه آمریکا را خیانت بزرگ به بشریت و ملت ایران دانست و گفت: ٨٣ میلیون ایرانی این جنایت آمریکا را فراموش نخواهد کرد و آمریکا شکست‌خورده این میدان خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه آمریکا مرتکب جنایت ضدبشری شده و اقدامش تروریسم اقتصادی است، تاکید کرد: البته معنای این تروریسم اقتصادی این نیست که ملت ایران به زانو درآمده باشد زیرا دانشمندان، محققان، کارآفرینان و تولیدکنندگان ما به‌رغم فشارهای بی‌سابقه اقتصادی و تحریم‌های ناعادلانه تلاش خود را مضاعف کردند و ما امروز به سمت خودکفایی کامل حرکت می‌کنیم. رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود، با اشاره به جنایات آمریکا نسبت به ملت بزرگ ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا بدون هیچ دلیل و بهانه‌ای و صرفا به‌خاطر فشار افراطیون داخلی در این کشور، رژیم صهیونیستی و عربستان در مقابل این فشارها سر تسلیم فرود آورد و از برجام به‌عنوان یک قرارداد بین‌المللی خارج شد.

افزایش امید به زندگی رئیس‌جمهور توجه ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به حوزه‌های سلامت و محیط‌زیست را افتخاری بزرگ دانست و تاکید کرد: طی ۴۰ سال گذشته به‌طور متوسط سالانه ۶ ماه بر امید زندگی مردم در ایران افزوده شده است. رئیس‌جمهور گفت: طی انقلاب اسلامی امید به زندگی در بین ایرانیان از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقا یافته است و این یکی از خدمات پزشکان و تلاشگران حوزه سلامت کشور است. روحانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش و افتخار دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۲۰۱۳ تاکنون و در طول ۶ سال این بوده است که به‌عنوان دولت سلامت و محیط‌زیست باشد، گفت: اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتقای سلامت و بهبود محیط‌زیست قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

ممانعت از تولید بنزین پتروشیمی رئیس‌جمهور نجات ۱۴ میلیون ایرانی از توفان نمک را به‌عنوان یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه به‌عنوان اولین تصمیم دولت در روز آغاز به‌کار تشکیل این دولت بود که امروز می‌توان به احیای این دریاچه مطمئن بود و اگر این گام برداشته نمی‌شد الان شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده و تمامی باغات و مزارع از بین رفته بود.روحانی با بیان اینکه اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان‌ها می‌کرد، تاکید کرد: امروز در تمامی شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود که جلوگیری از آلودگی هوا به معنای تضمین سلامت مردم ایران است.

اقدامات دولت برای کاهش هزینه بیماران رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش هزینه بیماران و پول پرداختی بیمار در بیمارستان‌ها در شهرها حداکثر ۱۰ درصد و در روستاها ۵ درصد، تصریح کرد: این کار در تاریخ ایران، قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است. روحانی به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اشاره و تاکید کرد: سال‌ها در کشور افراد از بیماری رنج می‌بردند، اما به دلیل نداشتن هزینه درمان به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند، اما بعد از اعلام این طرح و بازدید از چند بیمارستان متوجه شدم که افراد بستری درد ۶ تا ۷ سال قبل را تحمل می‌کردند ولی به دلیل نداشتن هزینه درمان با این درد می‌ساختند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: این آرامش و کاهش درد مردم افتخاری برای نظام سلامت، پزشکان، پرستاران و همه کادرهای درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

در ایران سوء تغذیه وجود ندارد رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قبل از انقلاب به‌طور متوسط مردم ایران، با جمعیت ۳۰ میلیونی مقدار ۲۱۰۰ کالری مصرف می‌کردند، اما امروز با ۸۳ میلیون جمعیت مقدار مصرف به ۲۵۰۰ کالری رسیده است، گفت: ۴۰۰ کالری افزایش به معنای این است که در ایران سوء تغذیه وجود ندارد و با تلاش بیشتر می‌توان اعتماد و اطمینان را به مردم و ملت عرضه کرد. روحانی در ادامه با بیان اینکه سلامت از بهداشت آغاز می‌شود و بهداشت از اعتماد مردم و غذا و آب سالم، گفت: اشتغال نقش مهمی در سلامت مردم دارد زیرا یک فرد بیکار که هر لحظه در فکر معیشت خود و آب و نانی است که به سختی در دسترس او قرار می‌گیرد، نمی‌تواند دارای سلامت باشد و به‌رغم همه مشکلات و تحریم‌های ناعادلانه اعمال شده از سوی دشمنان علیه ملت ایران، تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داشتیم که این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

موفقیت در عرصه اقتصاد رئیس‌جمهور با بیان اینکه حتی در عرصه اقتصاد نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌ایم، گفت: بعد از ۱۸ ماه فشار اقتصادی دائم و بی‌سابقه، شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی در کشور هستیم. بازار سرمایه ما در بورس ۷۱ درصد رشد داشته و در فرابورس هم با ۷۲ درصد رشد مواجه هستیم. مردم ایران از فشارها و تحریم‌های آمریکا نترسیدند، روح مردم شکسته نشد، آنها ایستادند و با شهامت، نشاط و سروقامت در صحنه ماندند. روحانی ادامه داد: اینکه در همین شرایط تحریم و فشار اقتصادی ۵/ ۳ میلیون گردشگر زائر به عراق و کربلا سفر می‌کنند به معنای نشاط جسمی و روحی ملت ایران است. اینکه بسیاری از آنها با پای پیاده می‌روند به این معناست که به ترامپ می‌گویند زانوی تو شکسته شده و پاهای ما با قدرت به سمت عشق در حرکت است.

همسایگان خود را فراموش نمی‌کنیم رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ۷ الی ۸ سال گذشته منطقه ما با یک تروریسم وحشی روبه‌رو بود و شرورترین تروریست‌ها بخش‌هایی از منطقه ما را اشغال کردند. آنها در سوریه مردم بی‌گناه را کشتند، عراق را تخریب کردند و مردم را سر بریدند، در پاکستان و افغانستان ظلم کردند و در یمن عزیز مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند. روحانی با بیان اینکه جنگ و تروریسم عامل مهم برهم زدن سلامت جامعه است، گفت: با بمباران تامین سلامت ناممکن یا بسیار سخت است. اشغال و حمله نظامی در یمن، سوریه، عراق و افغانستان معنایش این است که مردم در این مناطق با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهند بود و سلامت مردم تهدید می‌شود.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه