ارسال به دیگران پرینت

مختومه‌شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال

روز گذشته از سند تک‌برگی عرصه و اعیان مسکن مهر رونمایی شد. مدیرعامل شرکت عمران پردیس در این باره اظهار کرد: تمام اراضی پردیس را یا از طریق فراخوان یا تهاتر با سازندگان، بابت تکمیل مسکن مهر واگذار می‌کنیم و بعد از اتمام مسکن مهر ، حتی یک متر هم برای فروش نخواهیم داشت. مهدی هدایت همچنین از فروش عرصه بیش از ۱۰هزار واحد مسکن مهر به ‌ارزش حدود ۳۵۰میلیارد تومان خبر داد. از سوی دیگر، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی از تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

مختومه‌شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال

۵۵آنلاین :

مشکلات مسکن مهر از همان ابتدا گريبان متقاضيان و شرکت‌هاي عمران را گرفته بود. عدم جانمايي مناسب، مشکلات بر سر راه تامين امکانات و تجهيزات مورد نياز، کمبود منابع متناسب با چنين طرحي که بدون مطالعه دقيق و تنها در جهت اقناع افکار عمومي به راه افتاده بود دست به دست هم داد تا اکنون که در پايان راه دولت يازدهم هستيم، همچنان برخي از واحدهاي اين پروژه تحويل نشده يا بدون متقاضي مانده باشد. اين مشکلات به‌ويژه در مسکن مهر پرديس بروز بيشتري داشته است. اکنون مديرعامل شرکت عمران پرديس گفته است براي تکميل پروژه‌هاي مسکن مهر حتي زير بار استقراض و اخذ وام از بانک‌هاي عامل رفته‌ايم. هدايت گفت: بر اساس تبصره (8) قانون بودجه امسال، 1000ميليارد تومان دريافت مي‌کنيم که شرکت عمران بازپرداخت را انجام مي‌دهد و درصد سود آن هم کم نيست. او با بيان اينکه بازپرداخت اين وام از محل فروش تجاري‌ها انجام مي‌شود به متروي اين شهر هم اشاره کرد و افزود: تمام گمانه‌هاي آزمايشگاه خاک اين پروژه انجام شده و نقشه‌هاي نهايي حدود هشت کيلومتر آماده شده و از اواخر آبان‌ماه وارد فاز اجرايي ساخت مترو مي‌شويم.

مقابله با دلالان سرپايي

مديرعامل شرکت عمران پرديس با اشاره به فروش عرصه مسکن مهر تصريح کرد: مبالغ اين فروش در پروژه‌هاي همين طرح هزينه مي‌شود. هدايت افزود: اين کار ارزش افزوده خوبي را براي واحدهاي مسکن مهر به همراه داشته است. او همچنين از راه‌اندازي بورس مسکن مهر خبر داد و بيان کرد: در حال طراحي سامانه‌اي با همکاري اتحاديه املاک هستيم تا بتوانيم بر خريد و فروش واحدهاي مسکن مهر نظارت کنيم. به گفته هدايت، با اين کار ديگر شاهد فروش واحدهاي مسکن مهر زير قيمت بازار نخواهيم بود. او تاکيد کرد: ما با دلالان سرپايي که تعداد آنها خيلي هم زياد است مشکل داريم و مي‌خواهيم با همکاري نيروي انتظامي جلوي فعاليت‌هاي غيرقانوني آنها را بگيريم.

100هزار واحد سهم کم‌درآمدها از طرح اقدام ملي

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازي اظهار کرد: به طورکلي از مجموع پروژه‌هاي مسکن مهر، 500هزار واحد باقي مانده بود که وزارت راه‌وشهرسازي سال گذشته متعهد شد تا پايان امسال اين پروژه‌ها را تکميل کرده و به متقاضيان تحويل دهد. علي قائدي تصريح کرد: پروژه‌هاي نيمه‌تمام مسکن مهر اغلب در اطراف کلانشهرها واقع و از طرفي عمده مشکل مسکن هم مربوط به کلانشهرهاست؛ بنابراين تعيين تکليف اين پروژه‌ها مي‌تواند کمک شايان توجهي به عرضه و بازار مسکن کند. او ادامه داد: خوشبختانه تکميل و واگذاري واحدهاي مسکوني مهر به متقاضيان به‌رغم تمامي مشکلات از جمله حقوقي، تامين زيرساخت‌ها، خدمات روبنايي و زير بنايي روند خيلي خوبي دارد. قائدي ضمن اشاره به ساخت 400هزار واحد مسکوني در قالب برنامه اقدام ملي توليدوعرضه مسکن بيان کرد: بر اساس اين برنامه، 200هزار واحد مسکوني در شهرهاي جديد، 100هزار واحد در بافت‌هاي فرسوده شهري و 100هزار واحد ديگر هم براي گروه‌هاي کم‌درآمد از سوي بنياد مسکن احداث خواهد شد. او افزود: سياست‌هاي کلان در حوزه بازآفريني شهري و بافت‌هاي فرسوده طبق قاعده از سوي وزارتخانه پيگيري و امور اجرايي مربوط به اين حوزه توسط خود همين شرکت انجام مي‌شود. همچنين ارائه تسهيلات با نرخ شش درصد به زوج‌هاي جوان با پيش‌خريد واحدهاي مسکوني در بافت‌هاي فرسوده از سازندگان در راستاي سياست‌هاي وزارت راه‌وشهرسازي در حوزه مسکن است. به گزارش تسنيم، قائدي در ادامه تاکيد کرد: بافت‌هاي فرسوده از حوزه‌هاي بسيار سخت بخش مسکن است.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه