ارسال به دیگران پرینت

نسل بعدی نیروی کار با چه مهارت‌هایی باید آشنا شوند؟

سؤال اصلی که شاید بیش از سرمایه‌گذاری در انجام یک کسب‌وکار جدید تأثیرگذار باشد، این است که برای ایجاد مشاغل نوین چه چیزی باید در قوانین کشور و در مدل‌های کسب‌وکار تغییر کند؟

نسل بعدی نیروی کار با چه مهارت‌هایی باید آشنا شوند؟

۵۵آنلاین :

کارشناسان دراین‌باره معتقدند که آینده مشاغل نیاز به دو تغییر مهم دارد، اول ان‌که حمایت اجتماعی باید بیشتر شامل حال افراد باشد تا کارفرما. به این معنی که اگر مثلاً شخصی که راننده اسنپ است و هم‌زمان در پلتفرم دیگری هم کار می‌کنم و شاید شغل نیمه‌وقت هم دارم، بتواند از تمام حقوق و مزایای این مشاغل استفاده کند و حتی اگر شغلش را تغییر بدهد،‌ همچنان از این حقوق و مزایا بهره‌مند شود.

نکته مهم دیگر، یادگیری و آموزش دائم در طول زندگی و پیدا کردن راهی است برای این‌که همه افرادی که از نرم‌افزارهایی مثل اسنپ استفاده می‌کنند، آماده کار کردن با فناوریِ جدیدی باشند که پیشرفت فناوری به همراه می‌آورد.

آموزش مهارت‌های به خصوص نرم‌افزاری به نسل جوان و کسانی که هنوز وارد بازار کار نشده‌اند یکی از نکات مهم و کلیدی برای چشم‌انداز دنیای مشاغل است.

کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر دانش‌آموزان و دانشجویان باید به مهارت‌آموزی برای مشاغل علمی علاقه نشان بدهند؛ و باید مهارت‌های نرم‌افزاری و کد نویسی را یاد بگیرند و بیاموزند چگونه در آینده، این مهارت را بکار گیرند.

جهانی شدن؛ یعنی کار کردن با گوشی تلفن همراه

مدیران ارشد اقتصادی همواره یادآور می‌شوند که افزایش مشاغل در حوزه فضای مجازی منجر به تعریف جدیدی از جهانی شدن می‌شود، زیرا جوامع شهری و منطقه‌ای در سراسر جهان با یک گوشی تلفن هوشمند خواهند توانست با هم کار کنند.

آن‌ها معتقدند فناوری هیچ‌وقت خنثی عمل نکرده است و زیرساخت‌های فنی در طول تاریخ هیچ‌گاه خنثی نبوده‌اند و همیشه هزینه‌ای به همراه داشته است. این نکته ما را به سوی شکل جدیدی از جهانی شدن سوق می‌دهد: جهانی شدن محلی با این زیرساخت جدید جوامع شهری و منطقه‌ای در سرتاسر جهان می‌توانند با هم کار کنند و درگیر شوند و تنها چیزی که برای این همکاری نیاز دارند گوشی تلفن همراه است.

در سال‌های اخیر عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار کار و نامتناسب بودن رشته‌های شغلی با نیازهای نوین و واقعی بازار کار موجب شده تا علاوه بر معضل بیکاری، یافتن فرد مناسب برای انجام کار نیز سخت باشد.

باید در نظر داشت که نهضت مهارت افزایی در حوزه فناوری‌های نوین در حال حاضر دارای آثار اجتماعی قابل‌ توجهی خواهد بود و موجب تحول بنیادی در عرصه اشتغال جامعه می‌شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه