ارسال به دیگران پرینت

پوتین با بن سلمان دیدار کرد

«ولادیمیر پوتین» امروز پس از دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین با بن سلمان دیدار کرد

۵۵آنلاین :

ولادیمیر پوتین در این دیدار گفت که ساز و کار سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان روسیه و عربستان سعودی نهایی شده و همکاری میان دو کشور با هدف ایجاد صلح و ثبات در منطقه صورت می‌گیرد.

ولی‌عهد سعودی نیز گفت که همکاری میان مسکو و ریاض در زمینه انرژی به ثبات منطقه کمک می‌کند.

او مدعی شد که عربستان سعودی با نظر روسیه مبنی بر ضرورت التزام همه کشورها به منشور سازمان ملل موافق است و حمایت روسیه از تمامیت ارضی یمن و ضرورت حل سیاسی بحران یمن را ارج می‌نهد.

تأکید ولی عهد سعودی بر حل سیاسی بحران یمن در حالی است که وی آغازگر حمله نظامی به یمن و تحمیل بیش از پنج سال محاصره بر مردم این کشور، محسوب می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

به گفته منابعی در ریاض، شاه سعودی و رئیس‌جمهور روسیه قرار است در خصوص همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف گفت‌وگو و درباره موضوعات منطقه‌ای، به خصوص سوریه، یمن، خلیج فارس و فلسطین رایزنی کنند.

«یورس اوشاکوف» معاون پوتین پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که در جریان این سفر قرار است توافقنامه‌های تجاری و اقتصادی امضاء شود. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز حجم این قراردادها را دو میلیارد دلار ذکر کرده است.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه