ارسال به دیگران پرینت

ترامپ: کردها در جنگ دوم جهانی در "نرماندی" (فرانسه) به کمک ما نیامدند!/ آنها فقط برای خاک خود می‌جنگند

ترامپ: آمریکا تاکنون مبالغ هنگفتی را برای کمک به کردها از نظر مهماتی، تسلیحاتی و از نظر پرداخت پول و کمک مالی هزینه کرده‌است..

ترامپ: کردها در جنگ دوم جهانی در "نرماندی" (فرانسه) به کمک ما نیامدند!/ آنها فقط برای خاک خود می‌جنگند

۵۵آنلاین :

"دونالد ترامپ" در اظهاراتی جدید گفته است کردها در جریان جنگ دوم جهانی به کمک ارتش ایالات متحده آمریکا نیامدند.

آمریکا، ترامپ دیروز در جریان یک نشست خبری در کاخ سفید درباره رابطه تاریخی کشورش با کردها گفته است:" کردها در جنگ جهانی دوم به ما كمك نكردند، آنها به ما (در زمان پیاده کردن نیروهایمان در ) "نرماندی" (فرانسه) كمك نكردند... آنها فقط به خاطر خاک خود می جنگند."

ترامپ که روزهای گذشته به واسطه تصمیم ناگهانی‌اش در خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و چراغ سبز به اردوغان برای حمله به کردهای شمال سوریه مورد انتقاد افکار عمومی و شخصیت‌های اصلی دو حزب عمده آمریکا قرار گرفته، این اظهارات را در توجیه تصمیم اخیرش برای حمایت نکردن از کردهای سوریه و رها کردن آنها در مقابل حملات ارتش ترکیه، بیان کرده است.

او افزود: علاوه بر این، ما تاکنون مبالغ هنگفتی را برای کمک به کردها از نظر مهماتی، تسلیحاتی و از نظر پرداخت پول و کمک مالی هزینه کرده‌ایم.. ولی با تمام اینها، ما کردها را دوست داریم."

نشست خبری دیروز ترامپ در کاخ سفید/ عکس: آسوشیتدپرس

ترامپ: کردها در جنگ دوم جهانی در

بر خلاف اظهارات گلایه آمیز دیروز ترامپ از کردها، او روز سه‌شنبه در واکنش به انتقادات داخلی گسترده از چراغ سبز به اردوغان برای حمله به کردهای سوریه، گفته بود:" آمریکا با وجود ترک مناطق کردنشین سوریه باز هم "به هیچ وجهه" کردها را رها نخواهد کرد. او تهدید کرد که حملات بی‌محابای ترکیه علیه کردها، برای اقتصاد شکننده ترکیه پیامدهای ویرانگری خواهد داشت.

دولت ترکیه از دیروز حمله نظامی خود به مناطق کردنشین در شمال سوریه را با اسم عملیات " چشمه صلح" (baris pinari) آغاز کرده است. این اقدام نظامی در پی مکالمه تلفنی ترامپ و اردوغان و اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از منطقه کردنشین شمال سوریه انجام شد. این حمله انتقادات گسترده‌ای را در افکار عمومی جهانی علیه دولت ترکیه و ترامپ برانگیخته است.

ترامپ در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه"آیا نگران نیست که زندانیان داعشی تحت اختیار شبه نظامیان کرد از این حمله سوء استفاده کرده و از زندان بگریزند؟" با لحنی کنایه آمیز به این قبیل داعشی‌ها توصیه کرد اگر از بند کردها رهایی یافتند به خانه هایشان در اروپا بازگردند.

منبع : عصرایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه