ارسال به دیگران پرینت

پرونده قائم مقام قالیباف به دادگاه رفت

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص آخرین وضعیت پرونده قائم مقام قالیباف گفت: پرونده به دادگاه ارسال شده و با توجه به پرونده، تاکید بر تسریع در رسیدگی شده است.

پرونده قائم مقام قالیباف به دادگاه رفت

۵۵آنلاین :

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده قائم مقام قالیباف گفت: پرونده به دادگاه ارسال شده و با توجه به پرونده، تاکید بر تسریع در رسیدگی شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دادگاه تجدیدنظر پرونده هفت تپه و اینکه ۱۵ نفر از کارگران احضار شده اند گفت: دستور ریاست قوه حتما اجرا می شود و دادگاه بدوی رای را داده است و ظرف ۲۰ روز باید پرونده به تجدیدنظر برود. وی افزود: همه می دانید به علت کثرت پرونده ها در بخش های مختلف قضایی زمان های طولانی تعیین می شود و به محض وصول پرونده در اجرای تحقق سیاست های اعلامی قوه قضاییه، دادگاه تجدیدنطر نسبت به پرونده هم خارج از نوبت رسیدگی می کند و سیاست های ریس قوه قضاییه چه در ارتباط با مجازات‌ها و چه در رابطه با قرارهایی که صادر شده مدنظر قرار می گیرد. مهلت ۲۰ روزه رو به پایان است و ان‌شاءالله در شعبه تجدیدنظر سیاست قوه اجرایی خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی درباره بحث تبادل زندانیان ایران و امریکا و اینکه در دستور کار است، گفت: ما بارها گفته ایم که شرط و شروط نمی‌پذیریم و در شرایط مساوی و برابر حاضریم تصمیم بگیریم. در این صورت تصمیم می گیریم و موضوع تبادل زندانیان در شرایط تساوی قابلیت بررسی دارد و الان موضوعی در دستور نیست.

حسین فریدون به پنج سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درارتباط با حسین فریدون: دادگاه تجدیدنظر تصمیم گرفته و رای نهایی را صادر کرده که 7 سال حبس به 5 سال تقلیل داده شده، جرم وی دريافت رشوه است

وی در قبال دریافت رشوه رایزنی‌های موثری را برای سپردن مسئولیت‌هایی در بانک‌ها و دیگر بخش‌های تاثیرگذار اقتصادی به افرادی خاص انجام می‌داده است و این افراد در مقابل مبالغ هنگفتی را به وی پرداخت می‌کرده‌اند. برآورد اولیه مبالغ مربوط به ارتشا و پولشویی به چند ده میلیارد تومان بالغ می‌شود و کارشناسان حقوقی احتمال صدور حکم مجازات سنگین برای وی را بسیار محتمل می‌دانند.

درباره سرقت از منزل یک نماینده واقعیت را نمی‌دانیم

سخنگوی قوه قضاییه درباره سرقت از منزل نماینده خوی گفت: اینکه واقعیت چه بوده نمیدانیم، این نماینده اعلام کردند که چنین اقلامی در منزل من وجود نداشته و به سرقت نرفته است، وقتی خود مالباخته می‌گوید اقلام دیگری از من به سرقت رفته ما چه بگوییم؟ فرض ما صداقت افراد است. ۱۷ نفر در پرونده اکبر طبری بازداشت شدند سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انتشار اخباری از اعترافات اکبر طبری که شامل اتهاماتی علیه برخی مسئولان قوه قضائیه است و اینکه آیا این اتهام صحت دارد یا خیر گفت: ما در این پرونده نیز مانند سایر پرونده‌ها به لحاظ ملاحظات قانونی، از محتوای پرونده اطلاع رسانی نکردیم اما از این خلاء ایجاد شده برخی سوء استفاده کردند و موضوعاتی را به عنوان اعترفات متهم یا متهمان پرونده منتشر کردند که مورد تایید ما نیست. رسیدگی قضایی ما بلادرنگ انجام می‌شود. وی افزود: در این پرونده ۱۷ نفر بازداشت شدند که دو نفر هم از قضات هستند که یکی از آنها شاغل و یک نفر هم بازنشسته بوده است و در آینده ممکن است به عدد متهمان اضافه یا از برخی افراد رفع اتهام شود.

منبع : اسکان نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه