ارسال به دیگران پرینت

عضو کمیسیون آموزش: باید امتحانات و آزمون‌های مدارس خاص برداشته شود

بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و مطالبات معلمان اختصاص می یاید و آموزش و پرورش فقط با 2درصد اداره می شود. به بسیاری از مدارس ما، هیچ سرانه ای اختصاص نمی یابد. مدیران ما دغدغه تامین مسائل و مخارج مدرسه را دارد و اگر مشارکت‌های مردمی نبود شاید هیچ مدرسه ای اداره نمی شد.

عضو کمیسیون آموزش: باید امتحانات و آزمون‌های مدارس خاص برداشته شود

۵۵آنلاین :

فاطمه سعیدی با اشاره به روش تعلیم و تربیت در سیستم آموزشی کشور گفت: موضوعی که همواره در مورد سیستم آموزشی مغفول مانده است محتوای کتب آموزشی وکیفیت آموزش است. مشکلات آموزش و پرورش در سطح معلمان آنچنان زیاد است که گاهی اوقات بخش عظیم آموزش و پرورش که دانش آموزان هستند مورد غفلت قرار گرفته است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: در سیستم آموزش و پرورش کشوربحث محفوظات به دلیل رقابت در مدارس خاص و کنکور موجب این شده است که خانواده‌ها به جای مطالبه گری به دنبال اینگونه رقابت‌ها باشند و برنامه ریزان تدوین کتب درسی به این سمت حرکت کنند که به جای آموزش سبک و مهارت های زندگی بیشتر به دنبال حفظ کردن باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: ممکن است اصلا دانش آموزی فارغ التحصیل شود و به دانشگاه نرود و به دنبال دانشگاه نباشد چراکه معتقد است زندگی فقط دانشگاه رفتن و مدرک گرفتن نیست. همین دانش آموز وقتی از مدرسه فارغ التحصیل می شود هیچگونه مهارتی برای زندگی کردن ندارد و سبک زندگی کردن را یاد نگرفته است.

سعیدی بیان کرد: اینکه دانش آموزان ما چگونه زندگی کنند و سبک زندگی خاصی را یاد بگیرند موضوعی است که در سیستم آموزشی فراموش شده است و یا خیلی کمرنگ دیده شده است و علت اصلی آن نیز این است که دانش آموزان به دنبال رقابت و بحث کنکور هستند. دانش آموزش کلاس اولی ما با این فکر وارد مدرسه می شود که باید آماده رقابت با همکلاسی هایش باشد که دردوره بعد در کدام مدرسه ثبت نام شود.

وی ادامه داد: ما برای رفع این مشکلات همواره بر این موضوع تاکید داشته ایم که باید امتحانات و آزمون های مدارس خاص برداشته شود که آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت جدی گرفته شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: درسند تحول بنیادین به همه موارد برای زندگی سالم اشاره شده است به مواردی ریزی همانند اینکه دانش آموز از مدرسه بیرون رفت چگونه سوار تاکسی یا اتوبوس شود و یا حتی اینکه می‌تواند به چه کسی اعتماد کند و قدرت انتخاب کردن را دارد یا نه ؟ چگونه کارهای شخصی خودش را انجام دهد و ازخودش محافظت کند و چگونه مقابل ناامنی های که هست مقابله کند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز سند تحول بنیادین در مدارس ما اجرایی نشده است، مدیران مدارس ما در آموزش پرورش از فعالترین مدیران کشور هستند که علیرغم همه مشکلات آموزش و پورش پای کارایستاده اند بیش از 98 درصد بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و مطالبات معلمان اختصاص می یاید و آموزش و پرورش فقط با 2درصد اداره می شود. به بسیاری از مدارس ما، هیچ سرانه ای اختصاص نمی یابد. مدیران ما دغدغه تامین مسائل و مخارج مدرسه را دارد و اگر مشارکت‌های مردمی نبود شاید هیچ مدرسه ای اداره نمی شد.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد : دغدغه ها ی مالی مدارس باعث می شود که مدیران کمتر به دنبال اجرای سند تحول بنیادین باشند، اینقدر مشکلات آموزش وپرورش زیاداست که گاهی ما رسالت آموزش و پرورش را که تعلیم و تربیت را فراموش می کنیم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه