ارسال به دیگران پرینت

قرار بود «میرزا کوچک‌خان» باشم

داريوش ارجمند بازيگر سريال تلويزيوني «ستايش» ضمن مرور کارنامه بازيگري خود از همکاري با کارگردانان مهمي چون داوود ميرباقري، ناصر تقوايي، سيروس مقدم و محمد بزرگ‌نيا گفت.داريوش ارجمند و آرمان زرين‌کوب بازيگر و تهيه‌کننده سريال «ستايش» صبح يکشنبه هفتم مهر در برنامه «سلام صبح‌بخير» در شبکه سه حضور يافت و درباره موارد مختلفي صحبت کرد.داريوش ارجمند در ابتدا گفت: من با خيلي از بزرگان سينماي ايران کار کرده‌ام از جمله استاد ناصر تقوايي که بزرگ‌ترين افتخار من در طول دوران بازيگري‌ام همکاري با «ناخدا خورشيد» او بود. نوع کاري که مي‌کرد و شرف، انسانيت، شعور و سوادي را که داشت هرگز فراموش نمي‌کنم. متاسفانه شرايط اينگونه است و نگذاشتند يا نشد که تقوايي باز هم کار کند. او سريال تلويزيوني طنزي ساخت که اين همه طناز آمده‌اند اما يک سکانس به قوت کار او نساخته‌اند. شايد ايراد من است که اولين کار حرفه‌اي‌ام با يک استاد بود و مرا به‌گونه‌اي براي سينما تربيت کرد که بعدها براي برخي کارگردانان دردسر شدم.

قرار بود «میرزا کوچک‌خان» باشم

۵۵آنلاین :

نقطه مشترکي در اعتقادات داشتيم

بازيگر سريال «امام علي(ع)» در ادامه به همکاري با ميرباقري اشاره و بيان کرد: با ميرباقري 10 سال کار کرده و سريال و تئاتر و فيلم سينمايي براي او بازي کرده‌ام. ما نقطه مشترکي در بحث شيعه و اعتقاداتمان داشتيم و خيلي زود با هم کنار آمده و همديگر را درک مي‌کرديم.حتي در فيلم طنزي مثل «آدم برفي» اعتقاداتمان در يک راستا بود و باعث موفقيت شد.ارجمند همچنين درباره همکاري‌اش با سيروس مقدم و سريال «به سوي افتخار» که موضوعي فوتبالي داشت، بيان کرد: من آن سريال را خودم بازنويسي کردم، خيلي از مسائلي که در فوتبال امروز مطرح است در آن سريال در حدود 20 سال پيش مطرح کرديم که آن زمان خيلي کسي جرأت طرح کردنش را نداشت.اين بازيگر در ادامه درباره حضورش در سريال «کوچک جنگلي» اظهارکرد: حضورم در آن سريال داستان مفصلي دارد که خاطراتش را نوشته‌ام و اگر خاطرات سينمايي من چاپ شود حدود 5هزار فيش دارم که مي‌تواند به کتاب تبديل شود.البته الان اگر بخواهم بنويسم شايد سنگ روي سنگ بند نشود، چون من آدم صريحي هستم ولي اگر عمري باقي باشد آن فيش‌ها را به سرانجام مي‌رسانم.عده‌اي بودند که نمي‌خواستند تقوايي «ميرزا کوچک‌خان» را بسازد، آن موقع قرار بود 50 ميليون خرج سريال شود و گفتند اگر چنين پولي خرج کنيم خودمان اين کار را انجام مي‌دهيم.وي در ادامه بيان کرد: در سريال «کوچک جنگلي» به تقوايي خيلي ستم شد من آن زمان از فرانسه به ايران آمدم و براي خود نقش «ميرزا کوچک‌خان» به من پيشنهاد شد، حدود چند وقت هم با تقوايي در ارتباط بودم و حتي ساعتي بازي هم کردم که بايد راش‌هاي آن موجود باشد.فيلمنامه تمام قسمت‌هاي آن سريال که سه جلد بود کامل نوشته شده بود و آن سريال به نوعي وصيت تقوايي بود.ارجمند در اين خصوص که آيا سرعت پايين تقوايي باعث جايگزين کردن کارگردان ديگري در آن کار شد، گفت: اصلا بحث کند بودن تقوايي مطرح نبود.عده‌اي بودند که نمي‌خواستند تقوايي اين کار را بسازد، آن موقع قرار بود 50 ميليون خرج سريال شود و گفتند اگر چنين پولي خرج کنيم خودمان اين کار را انجام مي‌دهيم. بعد از آن سريال هم ديگر تلويزيون از او دعوت نکرد. به‌نظرم به اندازه کاري که در تلويزيون انجام داد در سينما هم انجام داد و فيلم‌هايي مثل «ناخدا خورشيد» و «کاغذ بي‌خط» را ساخت و درکل سهم او از هنر در کشور به اندازه کافي و کامل بود.

مسائل داغ فوتبال را ما گفتيم

اين بازيگر درباره همکاري با سيروس مقدم نيز گفت: «مقدم» پسرخاله ناصر تقوايي است و من او را از سر «کوچک‌جنگلي» مي‌شناختم. متني که به من براي سريال «به سوي افتخار» داد، ناقص بود و من گفتم بايد بازنويسي شود و توقعي هم نداشتم که پولي به من بدهند. نمايشنامه و کارهايي هم مي‌نويسم و اهل نوشتن بودم، الان هم کار مي‌کنم و بيکار نيستم که منتظر باشم به من نقش بدهند. به همين دليل در نگارش «به‌سوي افتخار» هم نقش داشتم، مردم آن سريال را هم خيلي دوست دارند و حتي مردم شمال مرا به اسم «هادي خضوعي» مي‌شناسند. آن زمان مسائل فوتبال خيلي داغ بود و همانطور که پيش از اين گفتم آنجا همه اين مسائل را مطرح کرديم. در آن سريال خريد آدم‌ها و کارهاي کثيفي که برخي شهامتش را ندارند، بيان کنند ما گفتيم.ارجمند در ادامه به يک گفت‌وگوي خود اشاره و بيان کرد: من آدم صريحي هستم. چندي پيش هم مصاحبه‌اي کرديم که به رفقاي من در تلويزيون برخورد درحالي که صحبت من با خارج از تلويزيون بود چون تلويزيون اصلا پول ندارد که بخواهد کثيف باشد.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه