ارسال به دیگران پرینت

چهارشنبه‌ای مخصوص «۱ درصد» ایرانیان: ثبت رکوردی جدید در خرید عرضه اولیه سهام

بجهرم را باید صاحب یک رکورد جدید در مشارکت هموطنان در خرید سهام عرضه اولیه در بازار دوم فرابورس ایران دانست. چهارشنبه ۳ مهر ماه ۱۳۹۸، ۸۱۸ هزار و ۲۸۷ تن از هموطنان، در خرید عرضه اولیه شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با نماد بجهرم شرکت کردند که رکوردی جدید در عرضه اولیه سهام در بازار بورس ایران به شمار می رود.

چهارشنبه‌ای مخصوص «۱ درصد» ایرانیان: ثبت رکوردی جدید در خرید عرضه اولیه سهام

۵۵آنلاین :

بورس ایران که در مهر ماه امسال، با فتح کانال ۳۰۰ هزار واحدی، به صورت شگفت انگیزی صعودی شده است و روزانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان گردش مالی را بین ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ (ساعات معاملاتی بورس) ثبت می کند، در سال رونق تولید، به روند شگفتی سازی خود ادامه داد و بجهرم، این روند جذاب و پر سود برای سهامداران صبور را تکمیل کرد.

بیش از ۱۲ میلیون نفر، کد سهامداری در بورس ایران دارند که شماری از آن ها شهروندان اروپایی و آسیایی و آمریکایی هستند. سهم بجهرم، چندمین عرضه اولیه موفق بازار بورس در ۶ ماه اخیر است که با استقبال گسترده هموطنان همراه شد. با این حال، فقط ۸ درصد دارندگان کد بورس، در این عرضه اولیه شرکت کرده و ۹۲ درصد، جا ماندند یا به هر دلیلی، مشتاق به کسب سود ۱ میلیون ریالی ظرف ۱ هفته نشدند!

از جامعه ۸۲ میلیون نفری ایران، تنها ۱ درصد مردم، در چهارشنبه پر سود حضور داشتند و همچنان ۹۹ درصد جامعه ایران، از این اتفاقات خوب بازار سرمایه، یا بی اطلاع هستند یا خود را محروم کرده اند.

بجهرم

تابلو نماد بجهرم در بورس

انتظار می رود که در عرضه اولیه های بورس ایران که در پاییز یا زمستان ۹۸ اتفاق می افتد، بیش از ۱ میلیون تن از هموطنان مشارکت کنند. در عرضه اولیه بجهرم، ۵ درصد از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم، بین ۸۱۸ هزار تن از شرکت کنندگان حقیقی و حقوقی عرضه اولیه، تقسیم شد و این شرکت، به جمع پانصد و پنجاه و اندی شرکت پذیرفته شده در بورس ایران، اضافه شد.

نیروگاه جهرم، چندمین شرکت نیروگاهی است که در بازار بورس ایران حضور می یابد. به شرکت کنندگان در عرضه اولیه ۳ مهر، ۱۴۹۰ سهم بجهرم با قیمت ۱۹۹۰ ریالی تخصیص یافت. با توجه به تداوم روند صعودی شاخص کل بورس ایران در نیمه دوم مهر ماه ۹۸ و سابقه همیشگی صف خرید های میلیونی سهام عرضه اولیه شده، انتظار می رود بجهرم بتواند تا پایان مهر ، حدود ۳۰۰ تومان قیمت بخورد که بیش از ۱ میلیون ریال سود خالص را نصیب سهامداران ظرف مدت کوتاه می کند.

حضور خانوادگی برخی از سهامداران برای شرکت دراین عرضه اولیه نشان می دهد که درصدی از جامعه، متوجه سودهای شیرین مشارکت در عرضه اولیه سهام شده و نقدینگی خود را برای خرید این گونه سهام، در آماده باش کامل قرار داده اند. برای شرکت در عرضه اولیه سهام که در نیمه دوم سال، متعدد است، باید کد بورس داشته باشید. درسامانه سجام شرکت کنید و دسترسی رایگان معاملات در کارگزاری های سراسر کشور را دریافت کنید.

علت روند فزایده استقبال گسترده مردم به شرکت در عرضه اولیه سهام در بازار بورس ایران به دلیل سودآوری قطعی سهم ظرف کم تر از ۱۰ روز است.

به دلیل این که سهام در بازار بورس ایران، دامنه نوسان ۵ درصدی دارند، لذا سهمی که روی ۲۰۰ تومان عرضه اولیه می شود و تا چند روز صف خرید میلیونی برای آن تشکیل می شود، مرتب ۵ درصد مثبت خورده و پس از گذشت ۷ روز معاملاتی، ۳۵ درصد سود را نصیب شرکت کنندگان درعرضه اولیه می کند.

۳۵ درصد سود خالص برای سهم بجهرم ، ۷۰ تومان به ازای هر سهم است که وقتی در عدد ۱۴۹۰ سهم تخصیص یافته ضرب می شود، سودی بیش از ۱ میلیون ریال را برای هر سهامدار بجهرم به ارمغان می آورد. البته سهامداران صبور و بلند مدت، می توانند این سود ۱ میلیون ریال را ظرف ۶ ماه اینده، چند برابر کنند. نکته مهم درباره بجهرم این است که محصولاتش در بورس انرژی عرضه می شود.

این نکته طلایی برای سهامداران انرژی۳ است که هر لحظه منتظر خرید و فروش کاغذی نفت ایران در بازارهای داخلی و بین المللی و تاثیرگذاری فوق العاده آن در پرتفو انرژی ۳ هستند.

عرضه اولیه ماه های آینده احتمالا نیروگاه آبادان و آریاساسول باشد. به هر حال، خود را اماده شکار سودهای آسان تضمینی در بورس ایران در عرضه اولیه ها کرده و با «ذهن فریبکار» خود، خداحافظی کنید. اگر به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت سودآور در اقتصاد ایراان ۱۴۰۰ هستید، دوستی بهتر از «بورس» پیدا نخواهید کرد.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه