ارسال به دیگران پرینت

رمزگشایی از خنده روحانی؛ شما هیچ وقت به نتیجه نمی رسید

روحانی و هیئت همراه او به تهران رسیده اند. اما هنوز واکنش های بغض آلود درباره خنده های او به قوت خود باقی است که نشان دهنده این است که این سفر از نظر دستاوردهای مطلوب نظام نقض نداشته است که مخالفان همچنان به حواشی چسبیده اند. آنهم حواشی که پاسخ ساعت ها مذاکرات دیپلماتیک است اما با شیوه ای تحقیر کننده!

رمزگشایی از خنده روحانی؛ شما هیچ وقت به نتیجه نمی رسید

۵۵آنلاین :

نامش را گذاشتند قهقه زدن های خفت بار! چرا مخالفان دولت اعم از داخلی و خارجی خنده های روحانی را خفت بار خواندند و بنگاه خبرپراکنی انگلیسی، نامش را بی سوادی در فهم کلمات انگلیسی گذاشت؟ اما کسی نگاه حیران جانسون و مکرون را ندید!

این جملات گوشه کوچکی از داد همیشگی مخالفان است که از ماست گاهی کره تولید می کنند یا زمانی که قافیه به تنگ می آید دست به دامان تحریف و واکنش های بغض آلود می شوند!

حضور حسن روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال قدری متفاوت بود. از نطق او در مجمع عمومی تا ملاقات های فشرده که نسبت به سالهای گذشته از وزن بیشتری برخوردار بود.

یکی از اتفاقات جالبی که طی شش سال عمر دولت دهم و یازدهم افتاد این بود که نطق روحانی در مجمع عمومی حتی تحسین مخالفان را به همراه داشت ،اتفاقی نادر که مخالف و موافقان دولت همگی دراینباره یکصدا و یک دل شدند. مساله مهمی که این روزها برای خروج از بحران تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا کشور به آن نیازمند است.

بر همین اساس سفر روحانی تنها حواشی آن صدای مخالفان را در آورده است. اما اگر به این حواشی با عینک دیگری نگاه کنیم حاوی نکاتی بود که به جای استفاده از جملاتی مانند خنده های خفت آور باید گفت دست مریزاد!

مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل حضور رهبران کشورهای جهان هرساله شاهد حواشی بسیار است. اما اینباره حواشی برای رئیس جمهور کشورمان متفاوت بود. چرا که بحث ها بر سر ایران بسیار بود!

این تفاوت سبب شد که نگاه ها عمیق تر شود و عکاسان برای روحانی از لنز تِله استفاده کنند! نگاه ها روی حسن روحانی بود. نگاه رهبران روی حسن روحانی بود. نگاه مردم و نگاه سیاستمدان داخلی و جهان نیز روی حسن روحانی بود! شاید لنز قوی تر از تله نیازمند بود!

متاسفانه مخالفان داخلی نیز از همان لنز نگاه کردند! بهتر است لنز را واید کنیم! شاید نکات بهتری از این تصاویر به ظاهر خفت بار دستگیرمان شود!

اولین حرف و حدیث ها قبل از دیدار بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان زمزمه شد. آنجایی که مکرون با روحانی سخن می گوید و روحانی تنها به خنده ای جانانانه بسنده می کند. بعد از آن جانسون به این جمع می پیوندد و دو نفر از رهبران کشورهای جی 7(قدرت صنعتی) عاجزانه و حیران به خنده های روحانی می نگرند. آنجایی که هردو در تلاش هستند با زبان بدن و زبان کلامی، حتی گفتن جک! رئیس جمهور کشورمان را برای دیدار با رئیس جمهور ابرقدرت ترین کشور دنیا راضی کنند! مکرون به روحانی می گوید: اگر این کشور را ترک کنی و ترامپ را نبینی، از دست دادن یک فرصت است....چون شما که تا مدتی برنمی‌گردی و ترامپ هم به تهران نمی‌آید. بوریس جانسون هم به روحانی گفته: موافقم، شما باید در لبه استخر بایستید و همزمان در آن بپرید که در این هنگام روحانی در پاسخ فقط می خندد! حتی پاسخ در خور شانی به آنها نمی دهد!

زبان بدنی که معاندان جمهوری اسلامی آن را بی سوادی تعبیر کردند و در گزارش های خود نوشتند روحانی انگلیسی نمی داند! او به چه می خندد؟ چه حرف خنده داری میان رهبران بود؟ سراسر گزارش های منفی علیه رئیس جمهور کشورمان که او را دوره کرده اند!

این رسانه های خبری معاند در حالی اینگونه اخبار ایران را پوشش دادند که ایران خبرنگاری با خود نداشت! هیئت ایرانی از دو جهت؛ سیاست رسانه و سیاست رهبران جهان در فشار بود و فشار مضاعف از داخل ایران نیز به قوت خود باقی بود!

چرا روحانی می خندید؟

پیام خنده روحانی بسیار بود. در بدو ورود رئیس جمهور به نیویورک، تروئیکای اروپا در یک بیانیه سراسر ضدایرانی ، کشورمان را متهم به حملات آرامکو کردند. اروپا با این بیانیه رسما اعلام کرد که زیر بار برجام کم آورده ایم! تروئیکای اروپا آرامکو را بهانه تازه ای کرد تا از فشار بدعهدی خود و اجرا نشدن اینستکس و پیشنهاداتی که یکی پس از دیگری از جانب آمریکا مطرود اعلام شد، خارج شود. شاید ارامکو التیامی برای آنها باشد که بتوانند زهر خود را درباره اقدام گام به گام برجامی ایران خالی کنند! یا شاید تعبیرشان این باشد که یک قدم به سمت ترامپ برویم تا او کمی با ما راه بیاید! گواه این امر ذوق زدگی پمپئو بود!

آنها بیانیه صادر کردند و به دیدار روحانی آمدند! حتی مرکل نیز به دیدار رئیس جمهور امد. تمام صحبت های انها درخواست برای کاهش تنش بین تهران و واشنگتن بود و اینکه ایران در برجام بماند و گام چهارمی در کار نباشد.

بوریس جانسون در دیدار با رئیس جمهور کشورمان، از نازنین زاغری آغاز کرد تا اهم مسائل مربوط به برجام، ترامپ و خلیج فارس! او نشست و در اول صحبت گفت من چهره های شما را می شناسم زمانی که به ایران امدم، او اشاره داشت به وضعیت نازنین زاغری، زمانی که وزیر خارجه دولت ترزامی بود و برای آزادی این عامل نفوذی انگلیس به کشورمان آمده بود. جانسون در حالی که اشاره کرد ما به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم روحانی خنده بلندی سر داد.

خنده او تحقیر اروپا بود. شما هیچ وقت به نتیجه نمی رسید! شما در مساله نفتکش ها عاجز ماندید. در مساله جاسوسی نازنین زاغری عاجز مانده اید. در مساله برجام عاجز مانده اید. در مساله اینستکس همچنان عاجز هستید! حتی در مساله میان تهران و واشنگتن هم عاجز مانده اید!

خنده روحانی خفت بار نبود بلکه خفت اروپائیان را نشان داد! خفتی که آنها از سوی آمریکا متحمل شده اند. دونالد ترامپ در توئیتر خود جیغ می زند ، داد می زند ، هر روز توئیت می کند و می گوید به میانجیگری فرانسه و اروپا نیازی ندارم! اما آنها همچنان مانند موشی در ماز گیر کرده اند. عاجزانه به روحانی می گویند این فرصت اخر است! اما روحانی می خندد! آیا این خنده خفت بار است؟ یا روحانی سواد ندارد؟ خفت برای کدام طرف ماجرا بود؟

گاهی «خنده» دردناکترین و سوزشناک ترین پاسخ هاست.

کانال تلگرامی اخبار سوریه که خبرهای محور مقاومت را پوشش می دهد نیز به خنده روحانی پرداخته است و می نویسد:

بله، ما هر بلایی که بخواهیم سر دشمنان ایران می آوریم و بعد هم به ریششان می خندیم. باشد که یاد بگیرند و راه انسانیت را در پیش بگیرند.

شاید نگاه حیران جانسون می گوید: این رییس جمهور همان کشوری است که نفتکش آنها را توقیف کردیم، تلافی کردند و نفتکش را که آزاد کردیم نفت را به سوریه رساندند و نفتکش ما را بعد از مدتی آزاد کردند!

این رئیس جمهور همان کشوری می آید که پس از ۴۰ سال تحریم نشسته و دارد به ریش نداشته همه ما می‌خندد...

این عکس را باید اینگونه تفسیر کرد نه مانند خیلی های دیگر با نگاه خفت بار.

منبع : خبرآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه