ارسال به دیگران پرینت

هدف از تاسیس وزارت بازرگانی چیست

هدف از تشکیل وزارت بازرگانی فروش محصولات دربازار جهانی است نه افزایش واردات/ادامه وزارت رحمانی در وزارت صنایع و معادن

هدف از تاسیس وزارت بازرگانی چیست

۵۵آنلاین :

محمودزاده در گفتگو با خبرنگار 55 آنلاین :

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه هدف از تشکیل وزارت بازرگانی فروش محصولات دربازار جهانی است نه افزایش واردات، گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی آقای رحمانی بعنوان وزیر صنایع و معادن به کار خود ادامه می دهد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار .... با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نمایندگان مجلس با رای خود بخش تجارت را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا کرده و وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت بازرگانی تشکیل دادند.

وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی با همان امکانات قبل از ادغام در این وزارتخانه، شکل می گیرد و وزیر مربوطه هم باید به مجلس معرفی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازی به معرفی وزیر صنایع و معادن برای رای اعتماد به مجلس نیست، افزود: در ماده واحده مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت وزیر بازرگانی، به صراحت ذکر شده که بعد از تشکیل وزارت جدید، وزارت صنایع و معادن به فعالیت خود ادامه می دهد، بنابراین به معرفی مجدد وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفته، نیازی نیست.

محمودزاده تصریح کرد: به دلیل گستردگی کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان با تفکیک بخش تجارت از این وزارتخانه، به دنبال رفع خلاء های موجود بخش بازرگانی بودند تا کارها بهتر پیش برود.

وی افزود: با تشکیل وزارت بازرگانی امیدواریم مشکلات موجود بخش کشاورزی بخصوص در فروش و صادرات محصولات رفع شده و شاهد رونق تولید برای افزایش صادرات بخصوص در بازارهای جهانی باشیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رحمانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خوب عمل کرده و در رونق تولید موثر بوده، افزود: نباید با طرح مباحث حاشیه ای مثل معرفی مجدد وزیر صنایع و معادن به مجلس، در روند تولید و اقدامات در حال انجام خلل ایجاد کرد.

محمودزاده افزود: مجلس باید برای ادامه روند تولید کمک کند و اگر خلاء های قانونی در این زمینه وجود دارد در جهت رفع آن برآید.

سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار 55 آنلاین :

تولید فولاد از 10 میلیون تن به 32 میلیون تن رسیده/رحمانی در وزارت صنایع باقی می ماند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در زمینه تولید اقدامات خوبی انجام شده، گفت: در گذشته سالانه 10 میلیون تن تولید فولاد داشتیم که در حال حاضر به 32 میلیون تن رسیده و با تشکیل وزارت بازرگانی آقای رحمانی در وزارت صنایع باقی می ماند تا روند کار تولید ادامه یابد.

رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار .... با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقدامات خوبی در بخش تولید انجام شده و حل مشکلات کشور با رونق تولید گفت: اقدامات انجام شده در بخش تولید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید قابل توجه است.

وی افزود: بعنوان مثال کارهای بسیار بزرگ و تحول آفرین در بخش صنعت انجام شده و حتی در بخش صنایع فولادی به صادرات رسیدیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: در گذشته سالانه 10 میلیون تن تولید فولاد داشتیم که در حال حاضر به 32 میلیون تن رسیده است.

سبحانی فر افزود: در حال حاضر غیر از بخش صنعت، در بخش پتروشیمی، انرژی و صنایع انرژی هم تولیدات خوبی انجام شده و در حال استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای موجود هستیم.

وی تاکید کرد: در کشور ظرفیت های خوبی برای تولید داریم که اگر بخوبی از آنها استفاده شود، شاهد رونق تولید در همه عرصه ها خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: بر اساس مصوبه مجلس تنها وزارت بازرگانی تشکیل می شود. بنابراین فقط باید وزیر بازرگانی به مجلس معرفی شود.

سبحانی فر با بیان اینکه مصوبه مجلس این نیست که وزارت جدیدی به نام صنایع و معادن تشکیل شود، گفت:هیچ تغییر در وزارت صنایع و معادن ایجاد نمی شود و نیازی هم به معرفی وزیر صنایع و معادن به مجلس نیست.

وی تاکید کرد: اگر مصوبه مجلس این بود که 2 وزارتخانه جدید تشکیل شود، آن وقت برای وزارت صنایع و معادن هم باید وزیر به مجلس معرفی می شد اما مصوبه مجلس به صراحت می گوید که بعد از تشکیل وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و معادن به فعالیت خود ادامه می دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: وقتی مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی رای داد، معنی ندارد که 2 وزیر به مجلس معرفی شود. بنابراین با تشکیل وزارت بازرگانی آقای رحمانی در وزارت صنایع باقی می ماند و به کار تولید ادامه می دهد.

سبحانی فر اضافه کرد: عملکرد، کارنامه، سوابق و تجربیات آقای رحمانی مثبت است و باید از آن استفاده شود.

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه