ارسال به دیگران پرینت

عربستان سعودی، ایران را به حمله به آرامکو متهم کرد

به فاصله چند روز از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، سخنگوی وزارت دفاع این کشور با ترتیب دادن کنفرانسی خبری، مدعی شد که حمله به آرامکو از نوع موشکی و پهپادی بوده و نه از یمن، بلکه از شمال منطقه خلیج فارس صورت گرفته و در آن از سیستم موقعیت‌یابی دقیق و «جی‌پی‌اس» استفاده شده است.

عربستان سعودی، ایران را به حمله به آرامکو متهم کرد

۵۵آنلاین :

به فاصله چند روز از حمله به برخی تاسیسات نفتی عربستان، ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در کنفرانسی خبری، مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست داشته است. این مقام نظامی سعودی مدعی شد که حمله به تأسیسات عربستان سعودی از نوع موشکی و پهپادی بوده و نه از یمن، بلکه از شمال منطقه خلیج فارس صورت گرفته و در آن از سیستم موقعیت‌یابی دقیق و «جی‌پی‌اس» استفاده شده است.
عربستان سعودی، ایران را به حمله به آرامکو متهم کرد/ سخنگوی وزارت دفاع عربستان: حمله از نوع موشکی و پهپادی بوده
سخنگوی وزارت دفاع عربستان با نمایش لاشه‌هایی که مدعی شد متعلق به موشک و پهپاد است، ادعا کرد که این تسلیحات را ایران به کار گرفته و افزود: در حمله به تأسیسات نفتی سعودی در شرق عربستان سعودی، از موشک کروز و ۲۵ پهپاد استفاده شده است. او در ادامه اتهام‌های واهی خود علیه ایران، مدعی شد که موشک کروز «یا علی» و موشک‌های نقطه‌زن در حمله اخیر استفاده شده است و این موشک‌ها، از ایران شلیک شده‌اند؛ سپاه پاسداران ایران در فوریه گذشته اعلام کرده است که نوع پیشرفته از این موشک‌ها را در اختیار دارد! المالکی با تاکید بر این مهم که عربستان توان دفاع از اراضی خود را دارد و بیان این ادعی متناقض که تاسیسات هدف قرار گرفته در خاک کشورش، خارج از دامنه پهپاد‌های حوثی‌های یمن است، اظهارات متناقضش را این گونه ادامه داد که به زودی مکان دقیقی را که موشک‌ها و پهپاد‌ها از آنجا شلیک و ارسال شده، مشخص خواهند کرد.
نقشه موقعیت حملات یمن به مواضع سعودی
نقشه موقعیت حملات یمن به مواضع سعودی
این ادعای سخنگوی وزارت دفاع سعودی در حالی مطرح می‌شود که ریاض بعد از حمله به این تأسیسات و بیانیه ارتش یمن در این خصوص، از این حمله باخبر شده است. ارتش یمن شنبه این هفته (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که یگان پهپادی (هواپیما‌های بدون سرنشین) با ده پهپاد تأسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور را هدف قرار داده است. عربستان سعودی، ایران را به حمله به آرامکو متهم کرد/ سخنگوی وزارت دفاع عربستان: حمله از نوع موشکی و پهپادی بوده
منبع : تابناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه