ارسال به دیگران پرینت

طالبان عزم جدی برای صلح ندارد

"عبدالله عبدالله" رئیس اجرایی حکومت افغانستان گفت: در اقدامات طالبان نشانی از عزم جدی این گروه برای برقراری صلح به چشم نمی خورد.

طالبان عزم جدی برای صلح ندارد

۵۵آنلاین :

به گزارش شبکه طلوع، رئیس اجرایی حکومت افغانستان گفت، گروه طالبان مسوول تخریب دکل های برق در ولایت بغلان و قطع برق وارداتی از ازبکستان به کابل است.

عبدالله امروز(دوشنبه) در نشست شورای وزیران افغانستان گفت، متاسفانه تخریب این دکل ها موجب قطع برق در ۱۱ولایت شده است. در اقدامات طالبان نشانی از عزم جدی برای برقراری صلح به چشم نمی خورد.

شرکت برشنا افغانستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد، تخریب دو دکل برق وارداتی از ازبکستان در ولایت بغلان از سوی تندروهای مسلح مخالف دولت موجب قطع برق در ۱۱ ولایت، از جمله کابل شد. این انفجار یکشنبه اتفاق افتاد.

بخش اعظم این برق در کارخانه های پارک های صنعتی کابل در شرق این شهر استفاده می شد.

عبدالله در نشست شورای وزیران بار دیگر خواستار بیطرفی کارمندان دولت و نیروهای امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی افغانستان شد.

عبدالله یکشنبه "اشرف غنی"، ‌ رئیس جمهوری افغانستان، را به سوء استفاده از امکانات دولتی برای رقابت های انتخاباتی اش متهم کرد.

غنی شنبه در مبارزات انتخاباتی در ولایت قندهار گفت، پس از برگزاری انتخابات، مساله صلح در اولویت قرار خواهد داشت.

وی ضمن اعلام آمادگی برای گفت وگو با طالبان در هر نقطه ای از افغانستان، ‌ از این گروه خواست صلح کنند.

این در حالی است که نمایندگان طالبان چندی پیش از نزدیک شدن به امضای توافقنامه صلح خبر داده بودند.

در پی لغو دیدار با طالبان از سوی "دونالد ترامپ"، هیئتی از طالبان در مسکو با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان دیدار و درباره تحولات اخیر روند صلح این کشور گفت وگو کردند.

خبرگزاری تاس روسیه جمعه به نقل از "سهیل شاهین"، سخنگوی طالبان، اعلام کرد، این هئیت در مسکو است و درباره تحولات اخیر مربوط به روند صلح در افغانستان با نماینده ویژه روسیه گفت وگو کردیم.

نمایندگان آمریکا و طالبان از یک سال پیش در چارچوب مذاکرات ۹ گانه در دوحه، درباره برقراری صلح در افغانستان و خاتمه دادن به جنگ در این کشور گفت وگو کردند. در دور نهم این مذاکرات، طرفین بر سر

جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، عدم استفاده از خاک این کشور علیه آمریکا و متحدانش و نفی ارتباط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی به توافق رسیدند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۲۸ سپتامبر(۶ مهر) برگزار می شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان چندی پیش اعلام کرد، هفت هزار و ۳۸۵ مرکز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری درنظر گرفته شده بود که تنها ۵ هزار و ۳۷۳ مرکز باز خواهد بود و مردم می توانند برای انداختن آرای خود به صندوق به این مراکز مراجعه کنند.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه