ارسال به دیگران پرینت

درباره «سعیده مهرعلیزاده»: کارشناس خیاطی و دبیر گردشگری سلامت کیش!

سعیده مهرعلیزاده دختر متولد خرداد ۱۳۶۶ و دانش آموخته کارشناسی خیاطی، مثل سید محمد هادی رضوی و شبنم نعمت زاده و داماد روحانی و برادر معاون اول رئیس جمهور و پسر باجناق فلان مسئول و دختر فلان مدیر و برادر زاده فلان معاون وزیر، بالاخره صاحب مقام و پست شد تا از این قافله، پست بازی و رانت خواری، عقب نیفتد.

درباره «سعیده مهرعلیزاده»: کارشناس خیاطی و دبیر گردشگری سلامت کیش!

۵۵آنلاین :

غلام حسین مظفری، فردی که گفته می شود از دوستان آقا محسن (پدر سعیده خانم ) است، رئیس شورای راهبردی گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش بوده و ۱۴ مرداد ماه امسال با صدور حکمی، سعیده مهرعلیزاده، دختر مهندس مهر علیزاده، استاندار سابق اصفهان و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و یکی از نامزدهای سابق انتخابات ریاست جمهوری دوره های پیش را به سمت دبیری این شورا منصوب می کند.

نکته جالب انتصاب این ژن خوب آن است که سعیده خانم، کارشناس طراحی دوخت دارد و اکنون، دبیری یک شورای گردشگری آن هم در عرصه سلامت را بر عهده می گیرد که طبق نظر عوام، حداقل دانش در حوزه گردشگری و تخصص سلامت آن، الزامی است. حال نظر خواص و کارشناسان مقوله HEALTH TOURISM پیشکش.

نکته دیگری که در انتصاب این ژن خوب توسط رئیس محترم این شورا اعلام شده است، تجربیات ارزنده سعیده خانم در حوزه گردشگری سلامت است. این جا این پرسش مطرح می شود که چگونه یک بانوی جوان ۳۰ و اندی ساله با دانش خیاطی، می تواند دبیر شورای استراتژیک گردشگری سلامت شود؟ ربط خیاطی به گردشگری و آن هم گردشگری سلامت چیست؟ سابقه تجربیات ارزنده این ژن خوب چیست که جامعه از آن بی خبر است؟

آیا در ایران و منطقه آزاد کیش، متخصص گردشگری سلامت کم بود که از دانش یک کارشناس طراحی دوخت لباس برای این کار استفاده کنیم؟ چگونه آقای رئیس شورا انتظار دارد که این فرد، تسهیلات و خدمات پزشکی مطلوب را در توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش به طرز چشمگیری گسترش دهد؟

برادران سعیده مهرعلیزاده در قالب یک خیریه به نام «پیوند مهر» صاحب چند شرکت و منصب هستند مثل: موسسه خیریه پیوند مهر، موسس و سرمایه گذار محسن مهرعلیزاده، اعضای هیات مدیره محمد علی و یاسر مهر علیزاده و دیگران.

شورای استراتژیک گردشگری سلامت کیش یعنی چی؟

حال از تراژدی انتصاب این بانوی خیاط ۳۲ ساله از تهران در منصب دبیر شورای گردشگری سلامت کیش عبور میکنیم و فرض میکنیم که انتخاب او، عین ثواب و صواب است و باید آفرین گفت به حسن انتخاب رئیس این شورا.

سوال مهم و اساسی دیگر این است که اساسا، شورای استراتژیک گردشگری سلامت کیش یعنی چی؟ قرار است چه اتفاقی در صنعت گردشگری منطقه آزاد کیش رخ دهد که شورای استراتژیک برای آن ایجاد شده است؟ آیا با یک دفتر در منطقه آزاد کیش، نمی توانستیم برنامه های توسعه گردشگری سلامت این جزیره مرجانی را پیش برد؟ مگر چقدر توریست بین المللی به سمت کیش برای کار سلامت و اسپا می آید که نیاز به شورای راهبردی تصمیم گیری و برنامه ریزی در حوزه سلامت دارد؟

چرا به جای اقدامات کارشناسی و توسعه زیر ساخت و برندینگ، تشکیلات اداری و کاغذ بازی و تشریفات سازمانی برای چنین امر مهمی توسعه می یابد؟

اگر قرار بود فردی با دانش خیاطی و سی واندی سال، هدایت یک امر خطیر و مهم و پولساز و استراتژيکی چون عرصه پزشکی در صنعت گردشگری را در کیش عهده دار شود، بهتر نبود که مدتی در این زمینه کارآموزی می کرد و مهارت کسب می کرد و سپس، مراحل ترقی را پله به پله از کارشناس مسئول تا معاونت شورا تا دبیری و غیره طی می کرد؟

چه سودی در فرصت سوزی و آدم سوزی و فرار نخبگان عاید کشور شده است که همچنان بر طبل رانت خواری و ژن خوب می کوبیم؟ آقای رئیس شورا، در انتهای حکم انتصاب جنجالی اش، به نام گذاری سال ۹۸ توسط مقام رهبری اشاره می کند. در حالی که رونق تولید را کارشناسان تولید و نخبگان این عرصه رقم می زنند و نه کسانی که مهارت و دانشی در تولید و هدایت آن ندارند.

داستان گردشگری سلامت

انتصاب سعیده خانم به دبیری شورای گردشگری سلامت کیش، یک حسن دارد. آن هم آشنایی جامعه با صنعت گردشگری سلامت که در ایران و جهان، صنعتی نوظهور و پر سود و مصداق توسعه پایدار است.

گردشگری سلامت یعنی این که شما به دنبال اسپا باشید. به دنبال ماساژ باشید. به دنبال گیاهان دارویی و طب سنتی برای آرامش فکر و روح و جسم باشید. یعنی پناه آوردن به طبیعت و سبک زندگی سالم در مقصدهای گردشگری که آب و هوا، همراه و همگام بیماران و گردشگران است. سرعین ایران، مصداقی از گردشگری سلامت است.

ایران، سرزمین هزار رنگ هزار نقش و چهار فصل، سرزمین فرصت های طلایی برای صنعت پولساز گردشگری سلامت است. اگر قصد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری دارید، راه اندازی اسپاها و اقامت های بوم گردی با طعم گردشگری سلامت را در ذهن داشته باشید. اکنون، بسیاری از شهروندان عراقی و آذربایجانی و قطری و عمانی به تهران و مشهد می آیند برای اعمال زیبایی و جراحی و به طور کل پزشکی.

این ها هم مصداق گردشگری سلامت است. وزارت گردشگری ایران، بایستی برنامه جامعی برای توسعه گردشگری سلامت در ۳۱ استان کشور تدوین و با همکاری وزارت بهداشت، از کارآفرینان این عرصه حمایت کرده و برای فعالان این حوزه، نظام ارزشیابی و رتبه بندی ایجاد کند تا هر فردی با هر تخصص و مهارتی، مدعی تخصص در گردشگری به خصوص گردشگری سلامت نشود.

سعیده مهرعلیزاده

سمگا تنها شرکت صنعتی گردشگری در بورس

این روز ها هر جا صحبت از صنعت و حرفه و صنفی است،‌ باید نقلی از طوفانی که بورس ایران در سال ۹۸ بر پا کرده است، به میان آید تا رابطه توسعه صنعت و کسب و کار را با حرکت های طوفانی شاخص کل و ۵۵۰ سهم این بازار، بسنجیم. اگر به دنبال صنعت گردشگری هستید و قصد سرمایه گذاری در این حرفه داشته و پول زیادی ندارید، در سمگا سرمایه گذاری کنید که غول صنعت گردشگری ایران در بازار بورس است.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه