ارسال به دیگران پرینت

اعتراض سازمان ملل به خشونت اسرائیل علیه خبرنگاران در غزه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد نظامیان اسرائیل طی 6 ماه گذشته تنها در نوار غزه 30 روزنامه‌نگار را مجروح کرده‌اند.

اعتراض سازمان ملل به خشونت اسرائیل علیه خبرنگاران در غزه

۵۵آنلاین :

میشل باشله، کمیسر عالی سازمان ملل در افتتاحیه چهل و دومین نشست شورای حقوق بشر گزارش خود درباره اراضی اشغالی فلسطین و وضعیت انسانی در غزه را ارائه کرد.

وی در این مراسم در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد:

«نظامیان اسرائیل طی 6 ماه گذشته تنها در نوار غزه 30 خبرنگار را مجروح کرده‌اند. شورای حقوق بشر در تاریخ 22 مارس سال جاری پیش‌نویس قطعنامه‌ علیه اسرائیل را تصویب کرد.

باشله با یادآوری اینکه مردم فلسطین تظاهرات‌های «بازگشت بزرگ» خود را در تاریخ 30 مارس سال 2018 در نوار غزه آغاز کرده‌اند، اظهار داشت:

«نظامیان اسرائیل نیز با گاز اشک‌آور، تجیزات نظامی و ماشین‌ آب‌پاش مقابله کردند. از 22 مارس سال جاری تا کنون 13 فلسطینی از جمله پنج کودک کشته شدند.

هفته گذشته نیز دو پسربچه توسط اسرائیل کشته شدند. از ماه مارس سال جاری تاکنون نیز صد‌ها امدادگر و غیره آسیب دیده اند.

از آغاز این تظاهرات نیز 189 فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل کشته شده‌اند. مصدومیت 263 کودک با تجهیزات نظامی نیز برای آنها باعث نگرانی بزرگی شده است.

بیش از 45 کادر بهداشتی از 22 مارس سال جاری تاکنون درجریان عملیات نجات مجروحان درحالی‌که یونیفرم به تن داشتند هدف قرار گرفته‌اند».

لازم به ذکر است حمله نظامیان اسرائیل به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت بزرگ فلسطینیان در نوار غزه منجر به زخمی شدن مصطفی حسونه عکاس خبرگزاری آناتولی شده بود.

گفتنی است مردم فلسطین از تاریخ 30 ماه مارس 2018 در مرز غزه با اسرائیل در راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت بزرگ ترتیب می دهند. نظامیان اسرائیل نیز برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین‌های اشغالی خود و پایان 13 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌های واقعی استفاده می کنند. تاکنون بیش از 200 فلسطینی در این راهیمایی‌ها به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل شهید شدند. دو میلیون نفر از شهروندان فلسطین بر اثر محاصره زمینی، هوایی و دریایی اسرائیل از سال 2006 تاکنون در نوار غزه با فاجعه انسانی بزرگی مواجه هستند.

منبع : آناتولی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه