ارسال به دیگران پرینت

یک فعال اقتصادی: لایحه تجارت چوب لای چرخ کسب و کار مردم است

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ایران با بیان این که در حال حاضر هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود اما از آن طرف قوانینی تصویب می‌کنند که چوب لای چرخ فعالیت مردم می گذارد، گفت: در تدوین لایحه تجارت ما نتوانستیم با نمایندگان کمیسیون مربوطه ارتباط برقرار کنیم و نظراتمان را بگوییم.

یک فعال اقتصادی: لایحه تجارت چوب لای چرخ کسب و کار مردم است

۵۵آنلاین :

جلال الدین محمودی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ایران در خصوص چگونگی تدوین لایحه تجارت گفت: به عنوان خانه صنعت ایران یک سال است از رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس برای گفتگو در خصوص لایحه تجارت تقاضای وقت کرده‌ایم اما به ما وقتی ندادند.

وی ادامه داد: ما با رئیس کمیسون حقوقی، رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس جمهور نیز مکاتبه داشتیم اما به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ داده نشد، متن این مکاتبات موجود است.

محمودی با انتقاد از نحوه برخورد مسئولین در زمینه پاسخگویی،گفت: این یعنی 86 هزار واحد تولیدی ذیل خانه صنعت ایران نتوانسته‌اند با یک نماینده و یا کمیسیون مربوطه درباره لایحه تجارت ارتباط برقرار کند، در حالی که قانون تجارت ترکیبی از حقوق و اقتصاد است.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس درباره لایحه تجارت توسط خانه صنعت ایران، ادامه داد: سوال اینجاست که آیا نباید برای تغییر در این قانون در سال رونق تولید از بدنه تولید کشور مشورتی گرفته می‌شد؟ رئیس خانه صنعت ایران از یک سال و نیم قبل مکاتبه کرده و حتی پیش نویسی نه تنها در مورد قانون تجارت بلکه در موضوعاتی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده تهیه کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

*نمایندگان باید نظر حوزه‌های اقتصادی را می‌گرفتند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ایران با اشاره به پیشنهادات خانه صنعت برای بند بند لایحه جدید تجارت گفت: نمایندگان باید برای هر کدام از مفاد لایحه نظر حوزه‌های اقتصادی را می‌گرفتند؛ در حال حاضر هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود اما از آن طرف قوانینی تصویب می‌کنند که چوب لای چرخ فعالیت مردم می گذارد.

محمودی با انتقاد از دیدگاه موافقان لایحه تجارت که قدیمی بودن قانون تجارت فعلی را دلیل بر تغییر قانون می دانند، بیان کرد: برخی می گویند چون قانون قبلی مصوب سال 1311 بوده و لایحه جدید در هر صورت بهتر از قبلی است اما باید گفت بستگی دارد چه کسی بخواهد این تغییر در قوانین را اعمال کند و چگونه اجرا شود چرا که در سال 1343در متن قانون آمد که بانک ها و بیمه‌ها نباید هیچ کارخانه‌ای را تعطیل کنند اما اصلا این قانون اجرا نشد.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه