ارسال به دیگران پرینت

هشدار سازمان ملل از افزایش پدیده «بردگی جدید» در جهان

«اورمیلا بولا» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز دوشنبه در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس گفت: ۴۰ میلیون نفر در جهان از «بردگی جدید» رنج می‌برند.

هشدار سازمان ملل از افزایش پدیده «بردگی جدید» در جهان

۵۵آنلاین :

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بولا افزود: افزایش شمار کسانی که تن به بردگی جدید می‌دهند به خاطر تغییرات زیست محیطی، مهاجرت و تغییرات جغرافیای انسانی است.

برده‌داری جدید عبارتی است که زیرپوشش آنها افراد با زور و اجبار یا فریب به کار اجباری (بیگاری) یا تجارت جنسی وادار می‌گردند.

گزارشگر سازمان ملل افزود: ۶۰ درصد از میلیون ها برده مجبور هستند که در بخش خصوصی کار کنند و ۹۸ درصد آن ها نیز زنان و دخترانی هستند که مورد خشونت جنسی قرار می‌گیرند.

وی همچنین هشدار داد که ممکن است کسانی که مورد سوء استفاده قرار بگیرند به دلایل مختلفی افزایش پیدا کند.

بولا در ادامه گفت: ممکن است که مردم شغل خود را به خاطر تغییرات آب و هوایی از دست بدهند و یا جوانان ناراضی از شغلشان از راه های نا امن مهاجرت کنند که چنین سناریوهایی امکان سوء استفاده از آن‌ها و در معرض بردگی قرار گرفتن را بیشتر می کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل با اشاره به اینکه بردگی جدید در سراسر دنیا ممنوع است، گفت: اما این پدیده همچنان به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات بشری وجود دارد.

وی گفت: بیش از نیمی از مواردی که به آن ها می توان عنوان بردگی جدید را اطلاق کرد در منطقه آسیا، اقیانوس آرام و آفریقا است.

بسیاری از قربانیان برده داری جدید و کارهای اجباری زنان و دخترانی هستند که یا در خانه ها به کارهای اجباری واداشته می شوند و یا مورد سوء استفاده های جنسی قرار می گیرند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه