ارسال به دیگران پرینت

دمای تهران به زیر ۲۰ درجه رسید/کاهش دما در برخی نقاط کشور

دما در پایتخت به زیر ۲۰ درجه کاهش پیدا کرد و در بسیاری از استان‌های نیمه شمالی کاهش دما ملموس است

دمای تهران به زیر ۲۰ درجه رسید/کاهش دما در برخی نقاط کشور

۵۵آنلاین :

​محمد اصغری امروز به افزایش روند کاهش دما اشاره کرد و گفت:​ حداقل دما در پایتخت به زیر ۲۰ درجه رفت و در بسیاری از استان‌های نیمه شمالی کشور این کاهش دما ملموس است. وی تاکید کرد: صیفی کاران برای جمع آوری محصولات خود امروز فرصت دارند.

اصغری با اشاره به ادامه بارش‌ها در سواحل دریای خزر گفت:​ پدیده رگبار، ​رعد و برق را در آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل داریم و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این مناطق وجود دارد. به همین دلیل از اطراق در اطراف مسیل‌ها باید چشم پوشی کنید.

اصغری افزود: در ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، ​تهران و سمنان هم بعد از ظهر امروز همین وضعیت حاکم است، به همین دلیل برف پاک کن خودروها باید برای رفت و آمد در این مسیرها بازبینی شود. کارشناس هواشناسی با اشاره به پدیده رگبار در شمال شرق کشور گفت:​ از عصر امروز در خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان رضوی مثل دره گز، چناران، قوچان و توابع مشهد مقدس رعد و برق ایجاد می‌شود. اصغری همچنین درباره وضعیت آب و هوای نیمه جنوب کشور توضیح داد:​ در جنوب تهران، بخش‌هایی از استان مرکزی، قم، شمال اصفهان و یزد از عصر امروز وزش باد، گرد و خاک وجود خواهد داشت، این وضعیت تا حدودی در خوزستان و ایلام هم وجود دارد و هوای استنشاقی در ایلام تا حدودی از استاندارد خارج می‌شود. همین وضعیت در مناطقی از کردستان و غرب کرمانشاه هم وجود دارد. وی تاکید کرد:​ غبار تا حدودی در بوشهر هم دیده می‌شود. احتمال دارد آب‌ها در مناطق شرقی تنگه هرمز، اطراف جاسک و سواحل دریای عمان تا حدودی مواج شود. قایق‌های موتوری، سبک و صیادی باید با احتیاط از این مناطق عبور کنند. کارشناس هواشناسی با اشاره به روند افزایش دما در شرق کشور گفت:​ زاهدان و بیرجند نسبت به دیروز بیشترین افزایش دما را داشتند. کاهش دما از امشب با خیزش گرد و خاک در مناطقی مثل زابل، نهبندان، ​هامون و مرز کرمان ایجاد می‌شود. شب هنگام و فردا برای عبور با خودرو در این مناطق باید احتیاط شود.

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه