ارسال به دیگران پرینت

رسوایی جنسی سربازان آمریکا در عراق

ارتش آمریکا سه فرمانده ارشد یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور در عراق را که نیروهای تحت فرمانشان به تجاوز جنسی و مصرف الکل در حین خدمت متهم بودند، اخراج کرد.

رسوایی جنسی سربازان آمریکا در عراق

۵۵آنلاین :

شبکه خبری سی‌ان‌ان شنبه شب گزارش داد که سه فرمانده ارشد یکی از تیم‌های یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده که نیروهای تحت امرشان متهم به تجاوز جنسی و نوشیدن مشروبات الکلی حین خدمت در عراق بودند، از مقام خود برکنار شدند.

براساس این گزارش، تیم تحت امر این فرماندهان از عراق فراخوانده شده و به آمریکا بازگشته‌اند و این سه مقام ارشد به دلیل بروز چنین جرم‌هایی در نیروهای تحت امرشان تنبیه شده‌اند.

اگرچه یک مقام وزارت دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که چنین برخوردی با تیم‌های یگان ویژه بی‌سابقه است، تحقیقات نشان می‌دهد که اعمال مجرمانه در میان نظامیان آمریکایی مستقر در کشورهای خارجی امری مکرر است.

یافته‌های یک پژوهش داخلی که در وزارت دفاع آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که اعضای یکی از این تیم‌ها هنگام ماموریت کوکائین و مواد ممنوعه دیگر مصرف می‌کرده‌اند.

رفتارهای مجرمانه نظامیان آمریکایی تنها به تجاوز جنسی و مصرف مواد و مشروبات محدود نمی‌شود، بلکه اعمال غیرانسانی به شکلی رایج میان آن‌ها انجام می‌گیرد.

اوایل ماه ژوئیه یک دادگاه نظامی فرمانده پیشین همین تیم یگان ویژه نیروی دریایی را به دلیل انتشار عکسی با یک زندانی کشته‌شده داعشی تنبیه کرد. این فرمانده نظامی هنگامی که در عراق حضور داشته این عکس را گرفته بود.

«کالین گرین» فرمانده عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا ماه گذشته به دلیل این رسوایی‌ها، سلسله‌تغییراتی را در یگان‌های ویژه نیروی دریایی این کشور اعمال کرد.

آمریکا در ۲۰ مارس سال ۲۰۰۳ (۲۹ اسفند ۱۳۸۱) به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کرده و رژیم صدام حسین رئیس جمهوری عراق را ساقط کرد.

با وجود آنکه دروغ بودن ادعای آمریکا در وجود سلاح‌های کشتار جمعی ثابت شد، واشنتگن تا سال ۲۰۱۱ به حضور نظامی گسترده در عراق ادامه داد و پس از آن نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. با این وجود، هزاران نظامی پیامی در عراق باقی ماندند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که از خلأ ناشی از حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ به وجود آمده بود، بار دیگر به عراق لشگرکشی کرد.

نتیجه اقدام های نظامی آمریکا در عراق چیزی جز ویرانی، کشته شدن صدها هزار نفر از مردم عراق، بی‌خانمانی، قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی و اخلال در استقلال سیاسی این کشور نبوده است.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه