ارسال به دیگران پرینت

نوبت به کلاهبرداری پیامکی از کارت سوخت رسید

سوسن یحیی‌پور: بعد از کاهش میزان سوخت‌گیری از ۶۰لیتر به ۳۰ لیتر با کارت آزاد جایگاه‌ها در هر بار سوخت‌گیری، که برخی آن را به معنای شروع سهمیه‌بندی بنزین تعبیر کردند، بررسی‌ها از این حکایت داشت که علاوه بر اینکه متصدیان جایگاه‌ها در ازای کارت سوخت مبلغی را از مشتریان دریافت می‌کردند، برخی نیز بنزین معمولی را با نرخ بنزین سوپر به مردم می‌فروختند. با این حال، پاسخ قاطع سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به برپایی بازار سیاه از سوی جایگاه‌داران این بود که «هیچ جایگاهی حق دریافت هزینه جداگانه را از مشتریان ندارد.» اما اکنون خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد عده‌ای سودجو درصدد کلاهبرداری از مردم با موضوع سهمیه‌بندی بنزین هستند که در واکنش به انتشار این اخبار، پلیس فتا هشدار داده است که به منظور ثبت‌نام و تکمیل فرایند دریافت کارت سوخت متقاضیان حتما به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

نوبت به کلاهبرداری پیامکی از کارت سوخت رسید

۵۵آنلاین :

به نظر مي‌رسد اين روزها بازار کلاهبرداري پيامکي داغ است. همين چند وقت پيش بود که سازمان هدفمندي يارانه‌ها خبر داد که دو سايت فيشينگ با هدف کلاهبرداري از مردم، با گرفتن اطلاعات هويتي و بانکي افراد سعي در سوء‌استفاده از آنها دارند. ماجرا از اين قرار بود که اين دو سامانه از طريق سرشماره پيامکي 50004307 به مردم پيامکي را ارسال مي‌کردند مبني بر اينکه در صورت درخواست دريافت يارانه نقدي به اين سايت‌ها مراجعه کنند و با پرداخت مبلغ 2000 تومان و همچنين ارائه اطلاعات بانکي خود در صف دريافت يارانه نقدي قرار بگيرند. حالا، برخي سايت‌ها خبر از کلاهبرداري جديد به اسم کارت سوخت مي‌دهند. رواج تخلفات و کلاهبرداري‌ در اين حوزه، با مطرح‌شدن خبرهايي مبني بر آغاز سهميه‌بندي بنزين شروع شد. هرچند که مسئولان نفتي اين موضوع را صراحتا رد مي‌کنند و اخيرا نيز بيژن زنگنه-وزير نفت ايران طي اظهاراتي اعلام کرده است که «درباره سهميه‌بندي بنزين و دو نرخي‌کردن قيمت اين فرآورده تصميمي اتخاذ نشده و به ما ابلاغ نشده است.» آنطور که خبرگزاري ايسنا در گزارشي نوشته است: «اخيرا پيامکي از شماره 98500057054 به تلفن همراه برخي از مردم با موضوع «ثبت‌نام سهميه‌بندي بنزين» آمده که اين پيامک‌ها حاوي لينکي جهت دريافت اطلاعات کارت بانکي و پرداخت وجهي جهت ثبت‌نام است. در واقع فرايند کار اين افراد اينگونه است که با دريافت اطلاعات کامل کارت افراد حساب فرد را به طور کامل خالي مي‌کنند.» با اين حال، پليس فتا به اين موضوع ورود کرده و هشدار داده است که متقاضيان به‌منظور ثبت‌نام و تکميل فرايند دريافت کارت سوخت حتما به مراکز پليس +10 مراجعه کنند.

پليس 10+؛ تنها راه صدور کارت سوخت

در همين ارتباط، معاون برنامه‌ريزي شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، ضمن اينکه از صدور کارت هوشمند سوخت همه متقاضيان تا پايان مهرماه خبر داده است، درباره کارت جايگاه‌ها و تخلفاتي که اخيرا در زمينه ارائه اين کارت‌ها به متقاضيان مشاهده شده، نيز اظهار کرد: گزارش‌هايي داشتيم مبني بر اينکه برخي از جايگاه‌ها براي در اختيار گذاشتن کارت سوخت جايگاه‌ها به مردم مبالغي را درخواست کرده بودند، به همين منظور اطلاعيه‌اي را صادر کرده و به مردم اعلام کرده‌ايم جايگاه‌داران حق ندارند هيچ مبلغي مازاد بر قيمت بنزين از مردم مطالبه کنند و اگر مردم مواردي را مشاهده کردند حتما با شماره تلفن 09627 تماس بگيرند. به گزارش صداوسيما، شهرام رضايي، درمورد تعدادي از وب‌سايت‌ها که اخيرا با ارسال پيام به مردم از آنها مي‌خواهند براي ثبت‌نام کارت سوخت و يا دريافت سهميه بنزين ‌‌ثبت‌نام کنند، افزود: هم‌اکنون تنها راه صدور کارت المثني مراجعه به دفتر خدمات مشترکان پليس 10+ است و هيچ نيازي به بارگذاري اطلاعات مردم بر روي درگاه‌هاي اينترنتي نيست. او اضافه کرد: البته تلاش مي‌کنيم امکاني را فراهم کنيم تا متقاضيان بتوانند مراحل ثبت‌نام کارت سوخت المثني خود را از طريق سامانه دولت همراه نيز انجام دهند. رضايي در ضمن، اجراي طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصي را در شناسايي و مقابله با بسياري از کارت‌هاي مهاجر که با هدف قاچاق سوخت مورد سوءاستفاده قرار مي‌گرفتند، موثر دانست.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه