ارسال به دیگران پرینت

زخمی شدن ۷۵ فلسطینی در در هفتاد و دومین راهپیمایی بازگشت

یک مسئول وزارت بهداشت فلسطین جمعه شب اعلام کرد: در هفتاد و دومین راهپیمایی بزرگ بازگشت علیه رژیم صهیونیستی، ۷۵ فلسطینی در شرق نوار غزه به دست نظامیان این رژیم زخمی شدند.

زخمی شدن ۷۵ فلسطینی در در هفتاد و دومین راهپیمایی بازگشت

۵۵آنلاین :

"اشرف القدره"مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت غزه در صفحه رسمی این وزارت خانه در توئیتر نوشت، از این تعداد زخمی ۴۲ نفر از جمله ۱۸ کودک و ۲ زن در راهپیمایی روز جمعه به دست نظامیان صهیونیست، هدف گلوله جنگی قرار گرفتند.

هزاران فلسطینی برای شرکت در هفتاد و دومین جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت با شعار "وفاداری به شهدا"، در مرزهای شرقی غزه تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، عکس‌هایی از شهدا، ماکت‌هایی از مسجد الاقصی و نیز پرچم فلسطین را با خود حمل می کردند.

راهپیمایی های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) برای پایان دادن به محاصره ۱۳ساله نوار غزه و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

با وجود مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان مانند اتحادیه اروپا، در ۲۴ اردیبهشت ۹۷ در اقدامی تحریک آمیز، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

تاکنون در جریان راهپیمایی های بزرگ بازگشت، که هر هفته در مرز شرقی نوار غزه با سرزمین های اشغالی برگزار می شود، ۳۱۹ تن به شهادت رسیده و بیش از ۳۱ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال بیش از ۵۰۰ نفر آنها وخیم گزارش شده است.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه