ارسال به دیگران پرینت

ایران می‌تواند «هاب» گازی منطقه شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید با اصلاحات اساسنامه شرکت ملی گاز می‌توان تحول بزرگی در حوزه گاز صورت داد، گفت:‌ به‌راحتی می‌توانیم هاب گازی منطقه شویم.

ایران می‌تواند «هاب» گازی منطقه شود

۵۵آنلاین :

علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بحث‌هایی که در اساسنامه شرکت ملی گاز که در این کمیسیون به تصویب رسیده آن است که به این شرکت این امکان را داده‌ایم که بتواند به بخش بالادستی گاز ورود کند.

وی افزود: پیش از این توسعه میادین گازی موجود در ایران توسط شرکت ملی نفت و عمدتا از سوی شرکت نفت و گاز پارس صورت می‌گرفت اما با تدابیری که اخیراً در تصویب اساسنامه شرکت ملی گاز در نظر گرفته‌ایم این شرکت می‌تواند در بخش بالادستی توسعه ویژه‌ای به اقدامات خود داده و در زمینه صادرات هم ورود جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ گاز دنیا و یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان در انواع تجارت گاز ناموفق بوده و نتوانسته‌‌ایم دیپلماسی انرژی خود را جلو ببریم.

بختیار اظهار داشت: با اساسنامه مصوب شده شرکت ملی گاز در کمیسیون انرژی می‌خواهیم تحول بزرگی در امر تجارت، ترانزیت، سوآپ، مبادله و صادرات گاز بدهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر منابع و ذخایر گازی که میادین مستقل در اختیار شرکت ملی گاز برای صادرات قرار داده است اجرایی شود می‌تواند تحول بزرگی را ایجاد کند.

بختیار خاطرنشان کرد: ایران حتما می‌تواند با اختیاراتی که در اساسنامه شرکت ملی گاز به این شرکت داده شده هاب گازی منطقه شود و چون ذخایر گاز را داشته‌ایم و این امکان را هم داریم و موقعیت ژئوپلتیکی خاصی هم در منطقه داریم این امکان کاملا برای ما فراهم است.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه