ارسال به دیگران پرینت

وزیر نفت: شعار جلوگیری از خام‌فروشی قابل تحقق است

وزیر نفت با بیان اینکه شعار جلوگیری از خام‌فروشی در صنعت پتروشیمی قابل تحقق است گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۲، ۵۶ میلیون تن بود که این رقم تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

وزیر نفت: شعار جلوگیری از خام‌فروشی قابل تحقق است

۵۵آنلاین :

بیژن زنگنه با حضور در شبکه خبر سیما اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ ارزش تولیدات محصولات پتروشیمی به ۳۶ میلیارد دلار می‌رسد که از آن به‌عنوان جهش دوم صنعت پتروشیمی یاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در جهش سوم، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۱۵۰ میلیون تن می‌رسد، خرید سالانه خوراک پتروشیمی‌ها ازسوی صنایع پایین‌دستی هم‌اکنون سالانه ۶ میلیارد دلار است.

وزیر نفت با بیان اینکه درباره اعداد صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به دلیل سوءاستفاده حرفی نمی‌زنم تصریح کرد: بازار نفت هم‌اکنون به دلیل افزایش تولید شل اویل از سوی آمریکا که تا دو سال پیش قابل پیش‌بینی نبود، با مازاد عرضه روبه‌رو است و در نشست اخیر اوپک که بحث منشور همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مطرح شده بود، همه خواسته‌های ما لحاظ شد و به آن دست یافتیم.

زنگنه یادآور شد: کمتر از ۱۰ درصد فرآورده‌های نفتی به خوراک پتروشیمی و بقیه به سوخت و دیگر فرآورده‌های نفتی تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: ساخت و تکمیل طرح فراگیر پالایشی سیراف (پالایشگاه‌های میعانات گازی) مورد تاکید رئیس‌جمهوری است و هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود. همچنین برای تامین ریالی این طرح ۲۳ هزار میلیارد تومان نیاز است که قرار است از طریق بورس و اوراق بهادار جذب شود.

به گفته وزیر نفت، پالایشگاه‌های سیراف به حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار منابع ارزی نیاز دارد که مذاکرات با بانک مرکزی در حال انجام است.

زنگنه گفت: عزم خود را برای توسعه بخش استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان جزم کردم، با نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان نشستی داشتم و ظرف هفته آینده نشست دیگری با آنها خواهم داشت.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه