ارسال به دیگران پرینت

به‌روزرسانی تمام تعهدات خودروسازان تا پایان ۹۸

سوسن یحیی‌پور: رضا رحمانی- وزیر صنعت، معدن و تجارت- با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح مباحث مختلفی از قبیل جریانات اخیر در صنعت خودرو، میزان تولید و واردات لوازم خانگی، پرداخت تسهیلات ویژه برای واردات گوشت قرمز، توزیع مرغ ۱۲هزار و ۹۰۰تومانی و نوسازی ناوگان تجاری پرداخت. همچنین، رحمانی روز گذشته از ابلاغ دستورات لازم به خودروسازان درمورد عدم افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده معوق خبر داد.

به‌روزرسانی تمام تعهدات خودروسازان تا پایان ۹۸

۵۵آنلاین :

بازيگران بازار خودرو طي روزهاي اخير شاهد تغيير و تحولات پيچيده‌اي در حوزه مديريتي دو خودروساز بزرگ دولتي هستند. موضوعي که رحماني، وزير صنعت نسبت به آن سياست سکوت اختيار کرده، چراکه بر اين باور است جريانات اخير بايد از قوه قضائيه پيگيري شود و ديگر اينکه هيچ يک از افراد بازداشت‌شده، مديران منصوب او نبوده‌اند. هم‌اکنون، بازار خودرو در رکود به سر مي‌برد و قيمت خودروهاي داخلي با افت دو تا هشت ميليون توماني همراه شده است. کارشناسان صنعت خودرو بر اين باورند که سياست‌هاي بانک مرکزي توانسته بازار را از هيجانات کاذب دور کند، اما اينکه بازداشت، برکناري، ممنوع‌الخروج‌شدن يا ورود مديران جديد چه تاثيري بر قيمت‌ها خواهد داشت؟ کمي‌ زمان‌بر خواهد بود.

به‌روزرساني تعهدات 2 خودروساز

وزير صمت در برنامه تلويزيوني «تيتر امشب» به وضعيت بازار خودرو اشاره داشت و در اين باره گفت: براي سامان‌بخشيدن به وضعيت بازار خودرو توليد در اسفندماه نسبت به آبان‌ماه گذشته 154 درصد افزايش يافته است. رحماني، ادامه داد: دو خودروساز کشور طبق قانون 20 درصد مجوز فروش فوري دارند و طبق برنامه مکتوب اين دو خودروساز تا پايان امسال تعهدات خود را به‌روز مي‌کنند. او، با اشاره به مشکلاتي که بعد از اعمال تحريم‌ها در توليد برخي از خودروها ايجاد شد، تصريح کرد: براي حل مشکل ثبت‌نام‌کنندگان راه‌حل‌هايي ارائه کرديم. برخي مواقع خودرو متناسب نداريم که ناچاريم با مشتري مصالحه کنيم.

6 پرونده در جريان است

رحماني با اشاره به سه‌ برابر شدن توليد خودرو، گفت: در حال حاضر شش پرونده تعزيراتي براي خودروسازان در جريان است که از طريق سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان پيگير اجراي تعهدات آنها هستيم. او افزود: پيگير وضعيت کساني هم که از اسفندماه سال 1397 تاکنون نتوانسته‌اند خودرويي مانند «کوئيک» را تحويل بگيرند، هستيم. وزير صمت با بيان اينکه کنترل بازار و افزايش توليد باعث مي‌شود صنعت خودرو نونوار شود، اظهار کرد: توليد خودروهاي خارجي و تامين قطعات آنها در شرايط فعلي مشکل است. تا چند ماه قبل نه توليد بود و نه اميدي به تحويل خودرو اما در اصلاح وضعيت کنترل گراني خودرو جدي هستيم. رحماني در ادامه، گفت: 202هزار خودرو که 19 هزار خودروي آن اتوبوس و عمومي است با تخصيص 11 هزار ميليارد تومان از سوي دولت بازسازي مي‌شود که 20 درصد قيمت خودرو را مشتريان پرداخت مي‌کنند.

واردات و توزيع 2 کالاي اساسي

او همچنين در پايان اين برنامه، از تسهيلات ويژه براي واردات گوشت قرمز با ارز نيمايي و تعرفه صفر درصد و توزيع گوشت مرغ با قيمت 12 هزار و 900 تومان خبر داد.

کاهش واردات لوازم خانگي

همچنين آنطور که وزارت صمت اعلام کرده، رحماني از افزايش 22درصدي صدور جواز تاسيس و 6/18 درصدي صدور پروانه بهره‌برداري، افتتاح 34 پروژه صنعتي و توليدي استان تهران با اشتغالزايي 2977، کاهش 81 درصدي واردات لوازم خانگي در سال گذشته،‌ 2برابر شدن ظرفيت توليد لوازم خانگي و افتتاح خط توليد محصولات آشپزخانه‌اي هوشمند براي اولين بار خبر داده است.

مراسم معارفه مقيمي

هاشم‌ يکه‌زارع که حدود شش سال پيش، سکانداري بزرگترين خودروسازي خاورميانه را از جواد نجم‌الدين، تحويل گرفته بود، هفته گذشته به دليل آنچه که سخنگوي دولت «تغيير قيمت‌ها» ناميد از سمت خود کنار گذاشته شد. بدين‌ترتيب، فرشاد مقيمي که پيش از اين به‌عنوان معاون امور صنايع وزير صمت فعاليت مي‌کرد، به مديرعاملي جديد ايران خودرو برگزيده شد. روز گذشته، در حالي مراسم معارفه مقيمي برگزار شد که محمدباقر عالي- رئيس هيئت عامل ايدرو- هم‌افزايي تمام خودروسازان داخلي و تعريف پلت‌فرم مشترک براي بهينه‌سازي کيفيت و توليد خودرو در کشور را خواستار شد.

منبع : آرمان ملی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه