ارسال به دیگران پرینت

نگرانی از جنایات رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشستی فوق العاده درباره تحولات خاورمیانه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین را مایه نگرانی دانستند.

نگرانی از جنایات رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت

۵۵آنلاین :

به نقل از تلویزیون الجزیره، بیشتر اعضای شرکت کننده در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات منطقه غرب آسیا نسبت به روند افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ابراز نگرانی کردند.

نیکلای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه گفت: «اوضاع در غزه شکننده است و تصمیم اسرائیل برای کاهش میزان سوخت، موجب کاهش تامین برق و کاهش خدمات در نوار غزه خواهد شد.»

ملادینوف افزود: «بحران بهداشتی در نوار غزه به وجود آمده است و ارائه خدمات درمانی و دارویی در نوار غزه کاهش یافته است.»

منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل گفت: «حملات اسرائیل و ادامه سیاست شهرک سازی و محاصره غزه، زندگی فلسطینی‌ها را فلج کرده است.»

العتیبی افزود: «ما به صلح به عنوان گزینه‌ای راهبردی پایبندیم. کشور‌های عربی ابتکار صلح عربی را در سال ۲۰۰۲ بر اساس حقوق بین الملل و قطعنامه‌های بین المللی مبنی بر سرزمین در برابر صلح ارائه کردند و نمی‌توان راه حل منازعه عربی اسرائیلی را بدون توجه به این اصول بین المللی که پیش از آن اشغالگری اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی و عربی -که از سال ۱۹۶۷ اشغال شده است- از جمله قدس شرقی و به رسمیت شناختن فلسطین و حقوق ملت فلسطین و تعیین سرنوشت و بازگشت آوارگان فلسطینی پذیرفت. اسرائیل باید از همه اقدامات خلاف مقررات و نقض حاکمیت لبنان بازگردد و به تعهدات خود پایبند باشد.»

نماینده روسیه در نشست شورای امنیت گفت: «فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل و تنش در نوار غزه برای ما بسیار نگران کننده است و موجب وخامت اوضاع در منطقه خواهد شد.»

وی افزود: «نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها در تشکیل کشور خودشان موجب تشدید تنش و افزایش خشونت و تندروی خواهد شد. زمان آن رسیده است که کمیته‌ای از شورای امنیت به سرزمین‌های اشغالی برود تا اوضاع را ارزیابی کند.»

نماینده روسیه اضافه کرد: «گفت‌وگوی مستقیم به حل مشکلات و تحقق راه حل پایدار در خاورمیانه کمک خواهد کرد.»

نماینده روسیه گفت: «حمله به جنوب لبنان بسیار نگران کننده است و ما درباره چنین اقداماتی هشدار داده بودیم.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: «ما درباره تحولات غزه احساس نگرانی می‌کنیم. ما به حمایت از آنروا پایبندیم و از اسرائیل می‌خواهیم شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند.»

وی درپایان گفت: «ما درباره تخریب مستمر خانه‌های فلسطینی‌ها به شدت نگرانیم و آن را تهدیدی برای امنیت و ثبات در منطقه می‌دانیم. درباره تنش در جنوب لبنان نیز ابراز نگرانی می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتن دار باشند.»

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه