ارسال به دیگران پرینت

آسوشیتدپرس: ماکرون جزئیات طرح کاهش تنش با ایران را به ترامپ ارائه کرد

آسوشیتدپرس به نقل از یک خبرنگار فرانسوی گزارش داد که پاریس هفته‌هاست روی یک طرح " کاهش تنش میان آمریکا و ایران" کار کرده و ماکرون آن را به اختصار به ترامپ ارائه کرده است.

آسوشیتدپرس: ماکرون جزئیات طرح کاهش تنش با ایران را به ترامپ ارائه کرد

۵۵آنلاین :

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: نشست گروه هفت؛ میان انگلیس ، کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن و ایالات متحده - در شهر تفریحی ساحلی بیاریتز در یکی از غیرقابل پیش بینی ترین مقاطع ریاست جمهوری ترامپ برگزار می شود.یعنی زمانی که نظرات و تصمیمات عمومی وی روز به روز به طور فزاینده ای نامنظم تر و خام تر به نظر می رسند. ترامپ به نظر می رسد که در نشست جی 7 در انزوا باشد. همتای فرانسوی او می کوشد با طرح موضوعات مهم برای دو طرف راهی برای مذاکره و گفتگو بیابد و مسائل مهمی چون طرح کاهش تنش با ایران را با وی مطرح کند. یک دیپلمات فرانسوی که خواست هویتش فاش نشود به آسوشیتدپرس گفت: ماکرون امیدوار است که منافع مشترک یکسان موجب شود واشنگتن به گفت و گو تمایل بیشتری نشان دهد.

بر اساس این گزارش، تجارت دوجانبه و بین‌الملل، مالیات و آتش سوزی در جنگل آمازون از دیگر موضوعات مهمی است که رؤسای جمهوری ایالات متحده و فرانسه گفتند ، می‌خواهند درباره آنها با یکدیگر تبادل نظر کنند.

به گزارش ایرنا، چهل و پنجمین اجلاس سران کشورهای گروه "جی ـ ۷ " روز شنبه در حالی که اختلافات بر سر مسائل جهانی از جمله برجام بر آن سایه افکنده ، در شهر ساحلی "بیاریتز " واقع در جنوب غربی فرانسه برگزار می شود.

محور اصلی این اجلاس که رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا، کانادا و ژاپن در آن حضور دارند، مبارزه با عدم تساوی عنوان شده است.

در اجلاس سران گروه جی که قرار است با ضیافت شام امائول مکرون رییس جمهوری فرانسه رسما شروع شود، انتظار می رود مسائل دیگری از جمله تغییرات اقلیمی ، امنیت، خشونت علیه زنان و تساوی جنسی مورد بحث قرار گیرد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه