ارسال به دیگران پرینت

استاندار سمنان: انتقال آب خزر به این استان و احداث سد «فینسک» دنبال می‌شود

استاندار سمنان «کمبود آب» را چالش مهم استان سمنان در مسیر توسعه دانست و از پیگیری برای اجرایی شدن پروژه های انتقال آب از دریای خزر به این استان و نیز احداث سد فینسک در شمال شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

استاندار سمنان: انتقال آب خزر به این استان و احداث سد «فینسک» دنبال می‌شود

۵۵آنلاین :

استاندار سمنان «کمبود آب» را چالش مهم استان سمنان در مسیر توسعه دانست و از پیگیری برای اجرایی شدن پروژه های انتقال آب از دریای خزر به این استان و نیز احداث سد فینسک در شمال شهرستان مهدی‌شهر خبر داد.

علیرضا آشناگر صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دولت و افتتاح هم‌زمان 88 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان اظهار داشت: مهمترین چالش‌های پیش روی توسعه استان سمنان محدودیت منابع آبی و زیرساختی است که دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در این راستا انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان و احداث سد فینسک از پروژه‌های مهمی بود که در قانون بودجه امسال به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان با حفظ وحدت از حاشیه‌سازی و‌ پرداختن به برخی مجادلات در مسیر رشد و توسعه استان سمنان پرهیز کنند گفت: مجادلات و حاشیه‌سازی برای توسعه استان سمنان «سَم» است و مسئولان باید آن را برای خود «حرام» کنند.

آشناگر با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت شهدای والامقام رجایی و باهنر یادآور شد: شهیدان شاخص هفته دولت رجایی و باهنر الگوهای عملی در حوزه مدیریت هستند.

وی افزود: این 2 شهید والامقام با خدمت به مردم همراه باصداقت در عمل و صمیمیت در رفتار با شجاعت هرچه‌تمام‌تر از حقوق ملت دفاع می‌کردند.

استاندار سمنان با اشاره به فشار و تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه کشورمان بیان داشت: دشمنان تصور می‌کردند ساختار اقتصادی کشور ضعیف و ناتوان است و می‌خواستند با اعمال فشارهای ظالمانه اقتصادی بر کشور این ساختار را از بین ببرند.

آشناگر تصریح کرد: ملت ایران تاکنون با صبر و استقامت برابر دسیسه‌های خصمانه دشمنان ایستاده است و دشمنان بدانند این‌گونه اقدامات این ملت سلحشور را از میدان مقاومت خارج نخواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه و متوازن استان سمنان در دستور جدی قرار دارد گفت: با تلاش همه زحمت کشان شاهد رشد و پیشرفت قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف ازجمله عرصه صنعتی و معدنی این استان هستیم.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در استان که مسیر توسعه را هموار خواهد کرد؛ بر رفع محدودیت‌ها و موانع موجود در این راه نیز تأکید کرد و ازجمله مهم‌ترین آن محدودیت‌ها را کمبود منابع آب در استان سمنان عنوان کرد.

آشناگر به پروژه‌های قابل‌افتتاح در استان سمنان هم‌زمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این هفته چندین پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد که اعتباری که برای آغاز عملیات اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته‌شده است؛ بالغ‌بر 812 میلیارد تومان است.

وی خطاب به مسئولان استان تأکید کرد: در مسیر رشد و پیشرفت و‌ توسعه همه‌جانبه استان سمنان باید از حاشیه‌سازی‌ها و برخی مجادلات به‌طورجدی پرهیز شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه