ارسال به دیگران پرینت

چهل و پنجمین اجلاس سران کشورهای "جی ـ ۷ "در سایه اختلافات برگزار می‌شود

چهل وپنجمین اجلاس سران کشورهای گروه "جی ـ ۷ " روز شنبه در حالی که اختلافات بر سر مسایل جهانی از جمله برجام بر آن سایه افکنده است، در شهر ساحلی "بیاریتز " واقع در جنوب غربی فرانسه گشایش می یابد.

چهل و پنجمین اجلاس سران کشورهای "جی ـ ۷ "در سایه اختلافات برگزار می‌شود

۵۵آنلاین :

براساس گزارش های منتشر شده محور اصلی این اجلاس که رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا، کانادا و ژاپن در آن حضور دارند، مبارزه با عدم تساوی عنوان شده است.

در اجلاس گروه جی که قرار است با ضیافت شام امائول مکرون رییس جمهوری فرانسه رسما شروع شود، انتظار می رود مسایل دیگری از جمله تغییرات اقلیمی ، امنیت، خشونت علیه زنان و تساوی جنسی مورد بحث قرار گیرد.

قرار است در این اجلاس سایر موضوعات مهم جهانی از جمله مساله هسته ای ایران، بحران های اوکراین و سوریه، طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت و نیز مساله گسترش آتش سوزی ها در جنگل های آمازون نیز مورد گفت وگو قرار گیرد.

گفته می شود از مهم ترین عوامل مورد اختلاف نشست رهبران گروه جی ۷، دیدگاه متفاوت مکرون و ترامپ رییسان جمهوری فرانسه و آمریکا در قبال برجام است و پیش بینی می شود در این نشست به اوج خود برسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود مکرون از دونالد ترامپ بخواهد برای حفظ برجام درباره تحریم فروش نفت ایران تجدیدنظر کرده و یا دست کم دستور کاهش تحریم ها را صادر کند.

از دیگر مواردی که احتمال می رود در این نشست، بین مکرون و ترامپ ایجاد تنش کند، مساله مالیات بر درآمد شرکت های بزرگ اینترنتی از جمله گوگل و آمازون در فرانسه است.

براساس برنامه های اعلام شده رهبران حاضر در نشست گروه جی هفت، در دومین روز اجلاس در نشست هایی تحت عنوان " تعیین تاریخ در زمینه امنیت بین المللی و تجارت و اقتصاد جهانی " ، " مبارزه با عدم تساوی " و " شراکت کشورهای گروه جی ـ ۷ با افریقا " شرکت می کنند و در سومین روز اجلاس نیز قرار است نشست هایی تحت عنوان " اقلیم ، تنوع جانداران و اقیانوس ها " و " تغییر دیجیتال " برگزار شود.

براساس گزارش های منتشره شده علاوه بر رهبران نهادهای مهم اروپایی از جمله کمیسیون اروپا و شورای اروپایی ، مقاماتی از سازمان ملل متحد، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول ، سازمان رشد و همکاری اقتصادی، سازمان تجارت جهانی و سازمان بین المللی کار و همچنین رهبران افریقای جنوبی ، بورکینا فاسو، مصر، سنگال، روآندا، اسپانیا، شیلی، هندوستان، برزیل و استرالیا برای شرکت دراجلاس "جی هفت" دعوت شده اند.

انتظار می رود در حاشیه این اجلاس که قرار است روز دوشنبه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی رهبران پایان یابد، دیدارهای دو جانبه ایی صورت گیرد.

گفته می شود در حدود ۱۳ هزار تن از نیروهای پلیس فرانسه کار حفاظت از نشست سه روزه در بیاریتز که روز جمعه شاهد تجمع گسترده گروه های طرفدار صلح و ضد جنگ و چپگرا و درگیری آنها با نیروهای پلیس بود، برعهده دارند .

سه هزار روزنامه نگار قرار است اخبار و گزارش های مربوط به این نشست را منتشر سازند.

محل برگزاری اجلاس جی ۷ ، هتلی با معماری زیبا در شهر ساحلی بیاریتز است که ناپلئون سوم (۱۸۰۸ - ۱۸۷۳) میانه قرن نوزدهم میلادی به عنوان اقامتگاه تابستانی برای همسرش "اوژینا "ساخته بود.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه